ترفندهایی برای داشتن بعدازظهری پرانرژی

اگه کارمند باشین حتما می‌دونین هر روز صبح سر یه ساعت مشخص از خواب بیدار شدن چقدر سخته. اگه صدسال هم کارکرده و هر روز هم در همون ساعت از خواب بیدار شده باشین، بازم مثل کوه کندن می‌موند از تختخواب بیرون اومدن و حاضر شدن و رفتن به محل کار. از اون بدتر اینه که بعد از خوردن ناهار به‌جای سرحال‌تر شدن، تقریبا بیشتر انرژی آدم گرفته‌شده و دیگه نمی‌تونه مثل ساعات ابتدائی پرانرژی باشه و انگار بیحالی و خواب‌آلودگی دچار می‌شه.

صبحونه‌ای پر از مواد خوراکی فیبردار

خوردن مواد خوراکی فیبردار مثل سبزی‌ها، غلات و حبوبات هنگام صبحونه باعث می‌شه که معده‌تون پرشده، احساس سیری داشته باشین و در نتیجه باانرژی و سرحالی بیشتر کار کنین. هم اینکه‌ی اینکه این خوراکی‌ها پر از پروتئین و چربی‌های سالم هستن و به‌سلامت بیشتر بدن کمک زیادی می‌کنن. به‌طور مثال، حلیم، عدسی، جو دوسر با شیر می‌تونن گزینه‌های مناسبی واسه صبحونه حساب گردند.

ناهاری پر از سبزی‌ها

بشقاب ناهار شما بهتره ۵۰ درصد سبزی‌ها، ۲۵ درصد پروتئین و ۲۵ درصد دانه‌های خوراکی به درد بخور در خود داشته باشه؛ به‌طور مثال، یه پیاله عدسی یا لوبیا قرمز یا حدود ۸۵ گرم ماهی رودخانه‌ای. یا مثلا می‌تونید داخل کاسه‌ی سالاد خود تخمه آفتابگردان یا تخمه‌کدو بریزین که علاوه بر اضافه شدن مواد مغذی و پروتئین، به سالاد حجم هم بده.

از شکر و کافئین زیاد دوری کنین چون همون‌قدر که به‌صورت یهویی موجب افزایش انرژی می‌شن، پس از یه مدت هم موجب پایین اومدن اون می‌شه.

واسه پیشگیری از بیحالی در میونه‌ی روز از صرف غذاهایی مثل نون سفید، پیتزا، پاستا، شیرینی، نوشابه‌های گازدار، تنقلات شیرین و غلات دوری کنین.

میان وعده‌های مقوی

بعدظهر که هوس می‌کنین یه میان وعده صرف کنین، به‌هیچ‌عنوان به سراغ شکلای جور واجور چیپس و بستنی و خوراکی‌های ناسالم نرید و عوضش اسنک‌هایی راانتخاب کنین که پر از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم هستن. به‌طور مثال، میوه‌هایی مثل سیب یا گلابی به همراه کره بادام‌زمینی می‌تونه گزینه مناسبی حساب شه چون میوه‌های یادشده فیبر و کره بادام‌زمینی هم پروتئین لازم واسه بدن رادارند و موجب می‌گردند تا حس سیری پیدا کرده و سرحال‌تر بشوید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چند حرکت کششی ساده که تأثیر یک ماساژ لذتبخش را دارند

آجیل هم گزینه خوبی به‌عنوان میان وعده حساب می‌شه چون پر از چربی سالم، پروتئین، منیزیوم و مواد معدنیه و این موارد دست در دست هم موجب افزایش انرژی فرد می‌شن. پس بد نیس همیشه در کیفتون مقداری فندق، بادام و بادام‌هندی همراه داشته باشین.

نوشیدن آب

قبل اینکه سراغ قهوه برید، پیشنهاد می‌کنیم یه لیوان آب بخورین و ببینین چه حسی دارین. بد نیس بدونین که بعضی وقتا کم‌آبی بدن موجب بیحالی و خمودگی می‌شه و انرژی‌مون رو تحلیل می‌برد. چای سبز هم به‌اندازه آب می‌تونه در رفع کم‌آبی به بدن کمک کنه چون شامل آنتی‌اکسیدانه و سوخت‌وساز بدن رو افزایش می‌دهد.

در طول روز جنب و جوش داشته باشین

تلاش کنین در طول روز از پشت میز خود بلند شده و کمی قدم بزنین. در محل کار چندین کار رو باهم انجام می‌بدیم و به این دید لازمه کمی به مغز هم استراحت داده و کاری کنیم که جسم هم از وضعیت تنش بیرون اومده و کمی استراحت کنه.
واسه این می‌تونید حرکات یوگا (بسیار ساده و قابل‌اجرا در محل کار) رو انجام بدین. چند دقیقه استراحت به شما کمک می کنه تا با دقیق شدن و فوکوس کردن وانرژی دوبرابر به کار خود برگشته و نتیجه بهتری حاصل کنین.