عکاسی ممنوع؛ خطر حسادت و افسردگی!

در محل رشته کوه های آلپ کشور سوییس و در نزدیکی تفریحگاه مشهور سنت موریتز، دهاتی به نام برگن هست که یکی از زیباترین روستاها در سرتاسر اروپا هستش.
زیباییای این داهات تا جاییه که ممکنه تصاویر منتشره از اون در رسانه های اجتماعی باعث افسردگی کسایی شه که امکان بازدید از این مکان رو ندارن. به خاطر همین مقامات محلی گردشگران رو از عکسبرداری از داهات منع کردن.

شاید خنده دار دیده شه اما این واقعا قانون جدیدیه که به وسیله شورای روستای برگن وضع شد و به تصویب شهردار اون رسید. اونا در توجیه منع عکسبرداری می گن تصاویر روستای زیبای اونا با اون قله های خیره کننده پشت زمینه مناظر اون می تونه هر بیننده ای رو در رسانه های اجتماعی به حسادت و افسردگی دچار کنه.
واسه جلوگیری از عکسبرداری گردشگران در روستای برگن، به طور ظاهری جریمه ای پنج یورویی واسه کسایی که قانون جدید رو زیر پا می گدارند در نظر گرفته شد.

مسئول بخش گردشگردی روستای برگن در این باره میگه: «این موضوع از نظر علمی ثابت شده که دیدن تصاویر قشنگتر از مناطق تفریحی در رسانه های اجتماعی باعث ناراحتی بیننده می شه چون اونا نمی تونن در اونجا حضور داشته باشن».

پیتر نیکولای، شهردار داهات میگه: «برگن منطقه خوشگلیه. ما دلمون نمی خواد مردم خارج از اینجا رو با منتشر کردن عکس از منظره های زیبای روستای مون ناراحت کنیم.
اما دوستانه از شما دعوت می کنیم تا از برگن دیدن کنین. من بسیار خوشحالم که اهالی برگن از صمیم دل به شادی همه مردم توجه دارن و این مسأله باعث افتخار منه.»

با اینحال، بعید به نظر می رسه قانون جدید برگن به درستی واسه جلوگیری از افسردگی کاربران فیس بوک یا اینستاگرام به وجود اومده به وسیله دیدن زیباییای این داهات باشه. وقتی خبر این تصمیم انتشار یافت، بسیاری عقیده داشتن این واقعا ترفندی هوشمندانه واسه بازاریابیه، فرضیه ای که دست کم تا حدودی مورد تأیید مسئول بخش گردشگری داهات، مارک آندرئا باراندن قرار گرفت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   قاتلین سریالی قبل از اعدام چه خوراکی هایی سفارش می دهند؟

اون در مصاحبه با سایت TheLocal در این باره میگه: «البته درسته فکری که پشت اون قرار داره اینه که حالا همه جا صحبت از روستای برگنه. پس ترکیبی از هر دوه. ما این قانون رو وضع کردیم و اهداف بازاریابی ای هم در پشت اون قرار داره.» علاوه بر این باراندن بعید دونست شخصی واقعا واسه عکسبرداری از داهات جریمه شه.

مقامات برگن واسه اینکه جدیت خود رو در مورد این قانون نشون بدن تصاویر داهات رو از حسابای فیس بوک و توییتر حذف کردن و اعلام داشتن این تصمیم رو در مورد تصاویر سایت برگن هم دارن.

اگه قانون جدید تنها ترفندی واسه پیشرفت بیشتر باشه، پس به درستی موثر بوده.
چون که بعد از اینکه قانون منع عکسبرداری در رأس اخبار گرفت طولی نکشید کاربران شروع به منتشر کردن تصاویری بیشتری از این روستای کوهستانی قشنگتر کردن.

یه چند وقت پیش نیکولای شهردار داهات، در ویدئویی تبلیغاتی با اشاره به موضوع بحث برانگیز ممنوع بودن عکسبرداری، پیشنهاد داد به بازدیدکنندگان روستای برگن مجوزی خاص واسه عکسبرداری داده می شه.
اما اون به اونا اخطار داد تا قبل از به اشتراک گداری تصاویر، بیشتر در این باره فکر کنن چون که می تونه باعث افسردگی دوستان اونا شه.