رازهای بلندی و پر بودن موی زنان هندی چیست؟

یه بخش از زیبایی چهره خانوما رو موهای اونا تشکیل میده و بیشتر اونا هم دوست دارن تا گیسوانی بلند و پر و خوش حالت داشته باشن. اما بدیش اینه همیشه هم اینطوری نیس و فارغ از نازک یا کلفت بودن موها یا خوش حالت و بد حالت بودن، بعضیا رشد موهاشون خیلی زیاد نیس و ماه های طولانی باید منتظر بمونن تا قد مو به اندازه دلخواهشون برسه.

به کار گیری عصاره آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا فایده های درمانی زیادی داره و یکی از اونا  واسه افزایش اندازه رشد موها و مراقب از پوست سره. واسه این منظور، می تونین مراحل زیر رو انجام بدین:

  • چند برگ آلوئه ورا رو بکنین.
  • اونا رو از وسط نصف کنین تا شیره اونا بیرون بزنه.
  • این مایع غلیظ رو روی ریشه موها زده و مالش بدین تا به طور کامل جذب شه.
  • به مدت دست کم دو ساعت یا یه شب تا صبح بذارین این عصاره روی موهاتون مونده و بعد اونو شست‌وشو بدین.

جفت و جور ماسک دکسپانتنول

دکسپانتنول یکی از مشتقات ویتامین B5ه که واسه پوست استفاده میشن. این دارو رو به پانتوتنیک اسید تبدیل کرده و واسه مصارف بهداشتی به کار می گیرن چون ترکیب شیمیایی اون واسه نرمال کردن مشکلات پوستی کاربرد داره.
در موها هم موجب زنده سازی غدهای هورمونی شده و از ریزش موها پیشگیری می کنه.

واسه به کار گیری اون، اول سر خود رو تمیز شسته و بعد ژل یا کف دکسپانتنول رو روی ریشه موها بمالید. واسه ساقه موها هم میشه از این ژل استفاده کرد چون موجب نرم شدن اونا می شه.

شست‌وشوی کف سر با آب سرد

عادت بدین خود رو که در انتهای استحمام خود، سرتون رو با آب سرد آب بگیرین چون موجب بسته شدن منافذ باز پوست سر و افزایش جریان خون می شه.
نتیجه اونا هم افزایش رشد موها میشه. هم اینکه موجب شفافیت بیشتر موها هم می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   انار؛ آشنایی با خواص و آموزش آشپزی با میوه های محبوب شب یلدا

شستن موها با سرکه سیب

دو بار در ماه موهای خود رو با سرکه سیب بشوئید. این سرکه موجب می شه تا غدد موئی تحریک شده و علاوه بر رشد بیشتر، موجب سرحالی اونا هم بشه. واسه این منظور، پس از شست‌وشوی کامل سر، به جای نرم کننده از سرکه سیب استفاده کنین. ولی اونا رو آب نگیرید و بذارین روی موهاتون بمونه. سرکه سیب بوی تند بقیه سرکه ها رو نداره.

شستن کف سر با ماسک پروتئین

واسه این منظور دو عدد تخم مرغ رو به مدت نیم ساعت در دمای اتاق بذارین. بعد سفیده و زرده رو از هم جدا کنین. سفیدها رو خوب هم بزنین و وقتی به طور کامل پف کرد، اونو روی ریشه موهای خود بذارین. واسه اینکه نتیجه بهتری بگیرین، بهتره سرتون رو با یه روسری یا کلاه، گرم نگهدارین.

به کار گیری روغن گیاهی

روغنای جوجوبا، بادام، ناامیدی، رزماری و آویشن به دلیل داشتن شکلای جور واجور ویتامینا و مواد گیاهی مقوی واسه سر و مو یکی از بهترین گزینه ها واسه درمان و تقویت ریشه موها و افزایش روند شد اونا حساب می شن.

همه این روغنا رو می تونین با هم مخلوط کرده یا به صورت جدا از هم از اونا روی سر خود بمالید. پس از به کار گیری این ترکیب، باید اجازه بدین که ۲ تا ۳ ساعت روی موها باقی مونده و بعد سرتون رو بشوئید.

واسه نابود کردن چربی موها یا دو باره شامپوی معمولی خود رو استفاده کنین. یا یه بار از شامپوهای شامل مواد قلیایی بهره بگیرین.