جاذبه های گردشگری هند در نوروز ۹۸

هند یکی از کشورای بزرگ آسیاه که مردمون اون تنوع فرهنگی و دینی زیادی دارن. این سرزمین جاییه که سنت و مدرنیته در کنار هم دیده می شن.
این کشور از نظر جمعیت دومین و از نظر وسعت هفتمین رتبه رو در دنیا داره.

هند پره از جاها و جاذبه های گردشگری که هر ساله توجه خیلی از توریستای سراسر جهان رو به خود جلب می کنه.
و هم اینکه تور هند سفری عجیب به سرزمینی رنگارنگ و پر رمز و رازه.

در ادامه شما رو با چند جاذبه گردشگری این کشور آشنا انجام میدی.

تاج محل

یکی از معروف ترین بناهای هندوستان، عمارت تاج محله که به عنوان نماد عشق در جهان شناخته می شه.
این ساختمون با شکوه به دستور «شاه جهان» و به یاد همسرش «ممتاز محل» ساخته و نام گذاری شد.
بیست هزار کارگر در ساخت این مجموعه بزرگ استفاده کرده شدن و مدت ساخت اون از سال ۱۶۳۱ میلادی، ۲۲ سال زمان برد. در تاج محل آثار خیلی از هنر اسلامی رو در گنبد پیازی شکل، منارها، طاقا و … مشاهده می کنین. در ساخت بیشتر قسمتای این مکان قشنگتر از مرمر سفید استفاده شده و با سنگایی مانند الماس و یشم و صدف و مروارید تزئین شده.
اگه تصمیم به بازدید از تاج محل گرفتید دیدن اون موقع طلوع خورشید یا وقتی که خورشید غروب می کنه جلوه ای با شکوه تر داره.

 

جایسالمر

 

این شهر طلایی با معماری قدیمی روی تپه های شنی صحرای تهار ساخته شده و دلیل نام گذاری اون به دلیل به کار گیری سنگ ماسه زرد رنگیه که در ساخت بناهای جور واجور اون استفاده شده.
قلعه جایسالمر که به اون قلعه طلایی هم می گن به سبک معماری قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و فضایی ترسناک و دلهره آور داره.
قلعه طلایی دارای نود و نه سنگره که در محل دروازه های بزرگ قرار گرفتن و همه اونا منتهی به حیاط مرکزی می گردن. علاوه بر سنگرها، بناهایی مثل خونهای قدیمی، معابد و کاخا در این قلعه بزرگ دیده می شن.
در حیاط مرکزی کاخ مهاراجه رو می بینین که در قرن ۱۶ میلادی ساخت اون شروع شد و تکمیل اون تا قرن ۱۹ ادامه پیدا کرد.
قسمتایی از این کاخ باشکوه واسه بازدید گردشگران بازه. در این قصر باشکوه تزئیناتی با به کار گیری کاشیای چینی و ایتالیایی در کنار درهای سنگی حکاکی شده می بینین. هم اینکه چند معبد که قدمت اونا به قرن ۱۲ تا ۱۶ میلادی می رسه با سنگ مرمر و سقفای آراسته شده با نگارگری مشاهده می شن.
اگه علاقه به کتابای خطی و اشیا قدیمی و عتیقه دارین از کتابخونه گیان بهاندار با عمری در حدود ۱۰۰۰ سال بازدید کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   فرود اولین ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ در ایران با هواپیمایی قطر

قلعه امر

این دژ سفت و پابرجا به دستور ماهاراما من سینگ اول در سال ۱۹۵۲ میلادی بنا گردید و به مدت طولانی از اون به عنوان مقر اصلی جایپور استفاده شد.
این قلعه در بالای دامنه یه کوه ساخته شده و دسترسی به اون از راه راه پله یا ترنیه که گردشگران رو از پایین کوه تا قلعه می بره. اگه دوست دارین می تونین سوار بر یه فیل به سمت قلعه امر رهسپار شید. اولین محوطه ای که وارد میشین «جلب چوک» اسمشه که تعداد زیادی مجسمه فیل در اون قرار گرفتن. هم اینکه ورودی معبد «شیلا دوی» در این محوطه س. از دیگر بناهایی که در قلعه امر ساخته شده میشه به Hall of Public Audienceاشاره کرد که میمونای زیادی در تراسای اون مشغول رفت و اومد هستن. تالار شوخ نیواش که محلی واسه عیش و نوش بوده با تختایی قشنگتر و دریچه هایی که هوای خنک رو از خود عبور می داده دیده می شه.

هند سرزمینیه که قدمت اون به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می رسه. جمعیتی در حدود یه میلیارد نفر داره که به ۲۰۰ زبون متفاوت سخن می گن. هند مهد تاریخ، تمدن و فرهنگای مختلفه. اگه می خواین این کشور پهناور رو بشناسین نیاز به زمان زیادی دارین اما تور ارزون هند فرصت مناسبی واسه آشنایی و دیدن بخشایی از این جاذبه های حیرت انگیزه. با خرید تور هند سفری رویایی رو با قیمتای اقتصادی و مقرون به صرفه با تور ارزون هند رو تجربه کنین.