در هشتمین روز المپیک چه گذشت؟ + عکس

شروع هفته دوم المپیک واسه کاروان ایران بسیار خوش یمن بوده و درزمان ۲ روز ۲ افتخار بزرگ نصیب کشورمون شده و یافته ها به نسبت خوبی هم در ریو به وسیله ورزشکاران ما رقم خورد تا به روزای آینده بیشتر از قبل امیدوار باشیم. شب گذشته هم شاید بشه گفت بهترین شب کاروان ایران در ریو رقم خورد.

با کاروان ایران

سهراب و طلای پس از رستم

مسابقات وزنه برداری دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ریو از ساعت ۲:۳۰ شروع شد و ایران دو نماینده در این دسته داشت؛ علی هاشمی و سهراب مرادی روی تخته رفتن تا واسه مدالی دیگه در وزنه برداری تلاش خود رو مورد استفاده قرار بدن. کار وزنه برداران ایرونی باتلاش علی هاشمی شروع شد که اون تونست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی رو کنترل کنه اما امید اصلی مدال ایران با قدرت روی تخته اومد. سهراب مرادی در درخواست اول خود وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی رو درخواست داد اما در تلاش اول نتونست اونو کنترل کنه تا نفسا در سینه حبس شه.
اون در حرکت دوم خود خیلی راحت این وزنه رو بالای سر برد تا با همین حرکت بالاتر از رقبای تایلندی و بلاروسی در بالاترین جایگاه قرار بگیره.
سهراب با اینکه صدرنشین حرکت یه ضرب بود، وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی رو درخواست داد تا در سومین حرکت سالن رو به وجد بیاره.

حرکات دوضرب ایرانیا با حضور علی هاشمی همراه بود. اون در اولین تلاش خود خیلی راحت وزنه ۲۱۰ کیلوگرم رو بالای سر برد تا شروع خوبی داشته باشه. اون در درخواستای دوم و سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی رو امتحان کرد اما موفق به کنترل اونا نشد تا با کل ۳۸۳ کیلوگرم به کار خود پایان بده. اما حضور سهراب مرادی فوق العاده بود. اون در اولین حرکت ۲۲۱ کیلوگرم رو کنترل کرد تا مدال خود رو در همون اول مسجل کنه.

سهراب در دومین تلاش به رکورد ایلیا ایلین حمله کرد تا رکورد ۲۳۳ رو بزنه، اما نتونست. اون دوباره در سومین تلاش ۲۳۳ رو درخواست کرد و بدون اینکه تلاشی کنه وزنه رو انداخت تا دومین طلای ایران رو به دست بیاره.

پسر باد در نیمه پایانی

دور مقدماتی دو صدمتر المپیک ریو تموم شد تا صعودکنندگان به نیمه پایانی مشخص شن. حسن تفتیان دونده ایرونی که با رکورد ۱۰٫۱۷ سوم گروه خود شده بود در انتظار نمایش پایانی گروه‌های دیگه موند. اون در آخر به عنوان یکی از بهترین سوم‌های گروه ۸ تیمی راهی نیمه پایانی شد تا این صعود مهم واسه دو و میدونی ایران رقم بخوره. البته این خوشحالی واسه نماینده شایسته کشورمون، پس از برگشت به هتل کمی تلخ شد؛ چون که دزدان معروف ریو مبلغ ۲۰۰۰ دلار از اتاق اون به سرقت بردن.

صعود سروقامتان در اولین حضور

لوزانو کار واسه برد مصر رو با ترکیب برنده‌اش مقابل کوبا شروع کرد و سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی رو به زمین فرستاد. بار حمله ایران در اول بازی بیشتر روی دوش شهرام محمودی بود که اون فوق‌العاده ظاهر شد اما بازی بسیار نزدیک پیش رفت اما دفاع‌های به موقع موسوی و باتجربه بازی کردن یدونه‌یدونه والیبالیست‌ها در آخره اول رو با امتیاز ۲۸ -۲۶ به سود ایران پایان داد.

 بازی دره دوم کمی متفاوت باه اول شروع شد تا جایی که مصر تونست در امتیازاتی از ایران پیش بیفته اما چند تعویض به موقع، ورود غفور و مهدوی به زمین شرایط به طور کامل متفاوت شد.
میلاد عبادی‌پور ستاره س دوم بود که همراه فرهاد قائمی وظیفه سختی مقابل سرویس‌های به طور کامل خطری و آب و آتشی مصری‌ها داشتن. در آخر والیبالیست‌های ایرونی بسیار با حوصله و کم اشتباه ظاهر شدن تاه دوم هم با امتیازات ۲۵ – ۲۲ به سود ایران به پایان برسه تا واسه برد و صعود تنها یکه دیگه نیاز باشه.

ایران واسه پیروزی و تموم کردن کار صعود به یکه نیاز داشت که اون تمرکز در سومینه رو می‌طلبید. این بهترین نمایش بازیکنان ایران در طول این بازی بود که با کمترین اشتباه و بیشترین تمرکزه سوم و در کل بازی رو به سود خود تموم کرد تا واسه صعود به مرحله بعد کار خیلی سختی نداشته باشن. پایان اینه با امتیازات ۲۵ بر ۱۶ به سود شاگردان لوزانو تموم شد تا موقتا در رده سوم قرار بگیرن.

از فرنگ چه خبر

جذابترین رقابت المپیک از دیروز در ریو شروع شد.
دو ۱۰۰ متر که در اون ما ۲ نماینده اشتیم و تفتبان به نیمه پایانی رفت. بزرگان این رشته هم راهی دور بعد شدن. یوسین بولت، نامدار هم که واسه دفاع از عنوان قهرمانی دو دوره المپیک خود به ریو اومده با رکورد ۱۰ ثانیه و ۷ صدم ثانیه و بدون اینکه به خود فشار بیاره به خط پایان رسید. جاستین گاتلین در دور مقدماتی با زمان ۱۰ ثانیه و یه صدم ثانیه بهترین زمان رو بدست آورد تا واسه حریف اصلی خود خط و نشون بکشه.

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هشتم این بازی‌ها در مسابقات هفت گانه زنان، تیام از بلژیک به مدال طلا رسید. ورزشکاران بریتانیا و کانادا هم به ترتیب دوم و سوم شدن.

در مسابقات پرش طول مردان المپیک ۲۰۱۶، جف هندرسون از آمریکا به مدال طلا رسید. ورزشکاران آفریقای جنوبی و بریتانیا هم به ترتیب دوم و سوم شدن.

فینال رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر زنان المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد و طی اون «الاین تامپسون» از جامائیکا با ۱۰:۷۱ ثانیه زودتر از بقیه دوندگان از خط پایان عبور کرد و صاحب مدال طلا شد.
پس از تامپسون، «توری بووی» با زمان ۱۰:۸۳ ثانیه نایب قهرمون شد و «شلی اون فریزر پریس» از جامائیکا با رکورد ۱۰:۸۶ به مدال برنز رسید.

در آخر مسابقه دوی ۱۰ هزار متر مردان، «محمد فرح» از بریتانیا با زمان ۲۷:۰۵:۱۷ دقیقه بر سکوی اول ایستاد و مدال طلا رو بر گردن آوخیت. فرح ۳۳ ساله در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم تونست در دوهای ۵ هزار و ۱۰ هزار متر قهرمون شه.

رقابت‌های شمشیربازی بازی‌های المپیک ریو در بخش سابر تیمی در بخش زنان با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال تموم شد که در مسابقه رده‌بندی تیم آمریکا که ابتهاج محمد هم در اون حضور داشت تونست با برتری برابر ایتالیا به مدال برنز برسه و اینطوری این ورزشکار محجبه مسلمون به اولین ورزشکار محجبه تاریخ آمریکا در المپیک تبدیل شد که تونسته در بخش تیمی روی سکوی پخش مدال بره. در بخش فینال این ماده هم تیم شمشیربازی روسیه با برتری برابر شمشیربازان اوکراین به مدال طلا رسید.

تیم ملی والیبال آمریکا با کسب دومین پیروزی خود مقابل فرانسه، واسه صعود به مرحله یه چهارم پایانی رقابتای المپیک امیدوار شد.
آمریکا با پیروزی در ستای اول، دوم و چهارم و شکست دره سوم، با نتیجه سه بر یه فرانسه رو شکست داد تا به صعود به مرحله بعدی رقابتا امیدوار شه.

مدال طلای شنای  ۴ در ۱۰۰ متر امدادی جداسازی نشده مردان هم به تیم آمریکا تعلق گرفت. تیم‌های بریتانیا و استرالیا هم دوم و سوم شدن. نکته باحال اینجاس در شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی جداسازی نشده مردان مایکل فلپس هم حضور داشت و تونست به بیست و سومین مدال طلای خود در تموم دوران المپیک دست پیدا کنه تا بیشتر از قبل به یه ورزشکار افسانه ای تبدیل شه.
آمریکا در همین بخش در قسمت بانوان هم به طلا رسید.

رکوردشکنی‌ها

تیم دوچرخه سواری بریتانیا در بخش بانوان، مثل آقایون با شکستن رکورد جهان و المپیک موفق شد به عنوان اول و مدال طلا برسه. البته در اول تیم آمریکا رکوردشکنی رو در دور مقدماتی انجام داد اما در فینال رکورد اونا به وسیله بریتانیا به اندازه ۲ ثانیه بهبود داده شد و اونا به طلای دوچرخه سواری تیمی تعقیبی رسیدن.

رایان مورفی از آمریکا در شنا و در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت موفق شد رکورد جهان و المپیک رو که در اختیا هموطنانش بود رو شکسته و نام خود رو در فهرست رکوردشکنان ریو ثبت کنه.

در آخر هم، تیم ۴ در ۱۰۰ متر جداسازی نشده تیمی، آمریکا با حضور ستارگان بزرگش موفق شد علاوه بر کسب نشون طلا، رکورد المپیک رو هم به اندازه ۲ ثانیه کم کنه.

                                                                                طلا   نقره  برنز  مجموع

این مطلب را هم از دست ندهید :   با ۱۱ گونه جانوری آشنا شوید که بیشترین میزان طول عمر را به خود اختصاص داده اند
۱ آمریکا ۲۴ ۱۸ ۱۹ ۶۱
۲ چین ۱۳ ۱۱ ۱۷ ۴۱
۳ بریتانیا ۱۰ ۱۳ ۷ ۳۰
۴ آلمان ۸ ۵ ۳ ۱۶
۵ ژاپن ۷ ۳ ۱۴ ۲۴
۶ روسیه ۶ ۹ ۸ ۲۳
۷ استرالیا ۶ ۷ ۹ ۲۲
۸ ایتالیا ۶ ۷ ۵ ۱۸
۹ کره جنوبی ۶ ۳ ۴ ۱۳
۱۰ فرانسه ۵ ۸ ۵ ۱۸
۱۱ مجارستان ۵ ۳ ۳ ۱۱
۱۲ هلند ۳ ۲ ۳ ۸
۱۳ اسپانیا ۳ ۰ ۲ ۵
۱۴ نیوزلند ۲ ۶ ۰ ۸
۱۵ کانادا ۲ ۲ ۸ ۱۲
۱۶ قزاقستان ۲ ۲ ۳ ۷
۱۷ بلژیک ۲ ۱ ۱ ۴
۱۷ تایلند ۲ ۱ ۱ ۴
۱۹ کرواسی ۲ ۱ ۰ ۳
۲۰ سوئیس ۲ ۰ ۱ ۳
۲۱ ایران ۲ ۰ ۰ ۲
۲۲ سوئد ۱ ۳ ۱ ۵
۲۳ دانمارک ۱ ۲ ۳ ۶
۲۴ کره شمالی ۱ ۲ ۲ ۵
۲۵ بلاروس ۱ ۲ ۱ ۴
۲۶ برزیل ۱ ۱ ۲ ۴
۲۶ رومانی ۱ ۱ ۲ ۴
۲۶ لهستان ۱ ۱ ۲ ۴
۲۹ اسلوونی ۱ ۱ ۱ ۳
۳۰ اسلواکی ۱ ۱ ۰ ۲
۳۰ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۳۰ کلمبیا ۱ ۱ ۰ ۲
۳۳ جمهوری چک ۱ ۰ ۴ ۵
۳۴ اتیوپی ۱ ۰ ۲ ۳
۳۴ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۳۶ ورزشکاران جداگونه ۱ ۰ ۱ ۲
۳۶ جامائیکا ۱ ۰ ۱ ۲
۳۶ یونان ۱ ۰ ۱ ۲
۳۹ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ آرژانتین ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۴۳ آفریقای جنوبی ۰ ۵ ۱ ۶
۴۴ اوکراین ۰ ۳ ۱ ۴
۴۵ اندونزی ۰ ۲ ۰ ۲
۴۵ آذربایجان ۰ ۲ ۰ ۲
۴۵ کنیا ۰ ۲ ۰ ۲
۴۸ کوبا ۰ ۱ ۲ ۳
۴۸ لیتوانی ۰ ۱ ۲ ۳
۵۰ گرجستان ۰ ۱ ۱ ۲
۵۱ مالزی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ مغولستان ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ ایرلند شمالی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ ترکیه ۰ ۱ ۰ ۱
۵۶ ازبکستان ۰ ۰ ۳ ۳
۵۷ نروژ ۰ ۰ ۲ ۲
۵۷ مصر ۰ ۰ ۲ ۲
۵۹ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ امارات ۰ ۰ ۱ ۱