بسته حمایتی دولت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ [پرداخت سبد کالا]

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز ۲۰۰ هزارتومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله‌ای شروع شده.

شاید براتون این سوالات پیش اومده باشه که بسته حمایتی دولت چیه؟ به چه کسایی تعلق می‌گیرد؟ شما مشمول بسته حمایتی دولت هستین؟

در جواب باید بگیم سرپرستان خونواده واسه اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستن یا نه می تونن کد ملی خود رو به شماره اس ام اس ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنن و پس از چند ساعت جواب اونو دریافت کنن.

اما در جواب به اینکه بسته حمایتی دولت چیه، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اینجور توضیح داده:

واسه کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خونواده بسته های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومن در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت می شه.

بسته های حمایتی خاص اول به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا آدمایی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستن تعلق می گیره.

انگار قراره یه سبد کالایی جور واجور با اختیار خرید جنسای جور واجور در اختیار افراد مشمول قرار بگیره.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اینکه مدعی شده  واسه کارکنان دولت هم یه سیاست جبرانی در پیش گرفته شده که به صورت میانگین مبلغ ۲۰۰ هزار تومن به کسایی که حقوقشون زیر ۳ میلیون تومنه مثل شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیره.

هم اینکه، بسته حمایتی دیگری هم واسه آدمایی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودن پیش بینی شده که با همون شرط در اومد زیر ۳ میلیون تومن در اختیار اونا قرار میگیره.

وزیر تعاون اضافه کرد: بسته حمایتی دیگری هم واسه دیگه بیمه شدگان و آدمایی که در این گروه ها نبودن، پیش بینی شده که با همون شرط درآمد زیر ۳ میلیون تومن در اختیار اونا قرار میگیره.

مرحله اول بسته حمایتی دولت شامل چه کسایی می‌شه؟

مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشوره؛ در این طرح به ازای هر خونواده و طبق بعد خونواده از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومن، کارت یارانه سرپرست خونواده شارژ می شه.
این خونواده‌ها می‌تونن با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، مبادرت به خرید شکلای جور واجور جور واجور مواد غذایی لازم خود کنن.

کالا‌های بسته حمایتی دولت شامل چه اقلامیه؟

کالا‌های هدف این طرح شامل مواد غذایی مثل گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و بقیه مواد خوراکی موردنیاز خونواده‌هاس که سرپرستان خونواده با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌تونن به خرید این کالا‌ها دست به کار شن.

چه فروشگاه‌هایی طرف قرارداد طرح بسته حمایتی هستن؟

فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح شامل موارد زیره:

  • فروشگاه رفاه
  • فروشگاه تکیه
  • فروشگاه افق کوروش
  • فروشگاه هفت
  • فروشگاه امکان
  • فروشگاه اسکاد
  • فروشگاه فرهنگیان
  • فروشگاه جانبو
  • تعاونی مصرف محلی
  • تعاونی دهاتی کشور

واریز ۲۰۰ هزار تومن واسه بازنشستگان به صورت نقدی

در روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: براساس تصمیم دولت واسه پرداخت بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومن واسه بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون تومن حقوق دریافت می‌کنن، این بسته پشتیبانی نقدی هم پنجشنبه ۲۴ آبان ماه به حساب بازنشستگان دارای شرایط واریز شده.

سردرگمیا و سوالات زیاد مردم

بعد از اطمینان دادن به تموم مردم درباره سامانه پیامکی مورد نظر، از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه ای صادر شد که در اون گفته شده بود شماره اس ام اس ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به طرح حمایتی دولت واسه اقشار کم درآمد نداره و هموطنان هرگونه اطلاع رسانی رو فقط از راه این مرکز یا پیامکVEZART-REFAH دنبال کنن.

با این وجود، دوشنبه ۲۸ آبان ماه انوشیروان محسنی بند پی سرپرست جدید تامین اجتماعی شماره اس ام اس اعلام شده رو دوباره تایید کرد!

در آخر جالبه بدونین، بسته حمایتی دولت در مرحله اول به خونواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق میگیره. این موضوع با شماره گیری کد #۴*۴* و ارسال کد ملی سرپرست خونواده قابل استعلامه.

پس پیشنهاد ما اینه که اگه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بازنشسته نیستین، اما حقوق سرپرست خونواده شما کمتر از ۳ میلیون تومنه، باید منتظر اعلام مراحل بعدی پخش بسته حمایتی دولت باشین.

دقت کنین که اصلا لازم نیس که  شماره کارت و رمز دوم کارت خود رو اس ام اس کنین.

در آخر هم بگیم، در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خونواده‌های کم درآمد رو تصویب کرد.
این تصمیم از طرف دولت وقتی شروع شد که اندازه ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶ شروع به رشد کرد و به دنبال اون قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خونواده با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد.

به روزرسانی شد (۱):

یازدهم آذر ماه سال جاری بود که بسته‌های حمایتی دولت بین بعضی از اقشار جامعه که درآمد زیر ۳ میلیون تومن دارن، پخش شد.

بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده از طرف دولت هم هر مرحله به صورت میانگین حدود ۲۰۰ هزار تومن ارزش داره که این تسهیلات به صورت ریالی در کارت‌های یارانه افراد در کل به اندازه ۶۰۰ هزار تومن واریز می شه و خونواده‌ها می‌تونن با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بسته حمایتی خود رو دریافت کنن.

اجرای این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور شروع شد تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالا‌های ارائه شده به مشمولان هم تضمین شده باشه.

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی الان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از کارافتاده و بازماندگانی که دریافتی اون‌ها زیر ۳ میلیون تومنه، شناسایی شده‌ان که در مرحله اول ۲۰۰ هزار تومن نقدی به حساب اونا واریز می شه و در مرحله بعدی هم شاید به اون‌ها کالا تعلق می گیره.

جالبه بدونین؛ آدمایی که تحت پوشش هیچ کدوم از نهاد‌های حمایتی نیستن می‌تونن با مراجعه به نهاد‌هایی مثل سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان تأمین اجتماعی خود و خونواده‌شون رو تحت پوشش هر کدوم از نهاد‌های حمایتی بذارن تا بتونن بسته حمایتی دولت رو دریافت کنن.

اینم بگیم؛ طرح پخش بسته حمایتی به صورت مرحله‌ای انجام می‌گیرد و زمانبندی منظمی داره، پس اگه جزء هر کدوم از نهاد‌های حمایتی هستین پیشنهاد می‌شه بازم صبور باشین تا براساس زمانبندی این بسته‌ها پخش شه.

بروزرسانی شد (۲): پرداخت سبد کالای کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در  ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷

سبد کالا طی امروز (۳۰ دی) و فردا (۱ بهمن) به حساب کارگران سرپرست خونواده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شه و بسته به اندازه خونواده مبلغ فرق داره.

به گزارش مهر، رحیم اردلان در مورد پرداخت سبد کالای کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: الان در حال جفت و جور کردن مقدمات کار هستیم و رقم‌ها اعلام شده و با هماهنگی‌هایی که با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و هم اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته ایم، طی امروز و فردا سبد کالا به کارگران تامین اجتماعی پرداخت می‌شه.

ایشون با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار خونواده تحت پوشش تامین اجتماعی که زیر ۳ میلیون دریافت می‌کنن مشمول دریافت سبد کالا هستن، گفت: بازنشسته‌های تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار تومن سبد کا لا گرفتن، اما کارگران براساس تعداد خانوارشان مبلغ سبد فرق داره.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: خونواده یه نفره ۱۰۰ هزار تومن، ۲ نفره ۱۵۰ هزار تومن، ۳ نفره ۲۰۰ هزار تومن، ۴ نفره ۲۵۰ هزار تومن و ۵ نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومن سبد کالا دریافت می‌کنن.

ایشون با اشاره به اینکه سبد کالا به سرپرست خونواده پرداخت می‌شه، گفت: حتی اگه بچه خونواده تحت پوشش تامین اجتماعی باشه، سبد کالا به سرپرست خونواده حتی اگه بیمه شده نباشه هم پرداخت می‌شه.

ایشون گفت: لیست افراد تحت پوشش تامین اجتماعی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده و پس از تائید این سازمان، مبلغ مورد توجه به حساب سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می‌کنن واریز می‌شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   در هشتمین روز المپیک چه گذشت؟ + عکس