انواع چای سیاه و چای سبز

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در میان ایرانیان است. در سال‌های اخیر میزان استفاده از چای سبز نیز در میان مردم افزایش پیدا کرده‌ چراکه خواص و ویژگی‌ها و مزایای منحصر به‌ فردی برای این محصولات مطرح شده‌ است.

در حال‌ حاضر بسیاری از افراد قصد خرید انواع چای سیاه و سبز را دارند. اما پیش‌ از خرید این محصولات باید نکاتی را در نظر بگیرید. از طرف دیگر آشنایی با انواع چای سیاه و سبز نیز ضرورت دارد. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چای سیاه و سبز آشنا کنیم.

 

انواع چای سیاه

چای سیاه را با در نظر گرفتن عامل زمان برداشت این محصولات و ویژگی‌های مخصوص به هر کدام، به چند دسته اصلی تقسیم می‌کنند. اولین چای و یا چای چین اول به چای بهاره شهرت دارد. این نوع از چای سیاه، خود در انواع مختلف سرگل، چای شکسته ممتاز، چای قلم و چای قلم لیزری کشت و کار می‌شود و روانه بازار مصرف می‌گردد.
چای‌های سیاه در انواع تابستانه و یا چین دوم و چای‌های پاییزه که به آن چای چین سوم نیز گفته می‌شود، کشت می‌شوند و راهی بازار مصرف می‌گردند. از میان انواع مختلف چای سیاه، چای‌های پاییزه و یا چین سوم، کمترین میزان کیفیت و مرغوبیت را دارا هستند. این چای‌ها در مهر و آبان برداشت می‌شوند. برگ‌های چای چین سوم طراوت کمتری نسبت به چین دوم و اول دارند.
چای‌های سیاه چین دوم نیز از نظر کیفیت، اندکی پایین‌تر از چای سیاه چین اول قرار می‌گیرند. در میان انواع مختلف چای سیاه، چای سرگل بهاره، مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول به شمار می‌رود.

خرید چای سیاه

خرید چای سیاه در میان ایرانیان، برای مصارف روزمره و یا پذیرایی از میهمانان، رواج قابل‌ توجهی دارد. چای سیاه ایران در مناطقی از قبیل گیلان، لاهیجان و… کشت می‌شود و ترکیبات متنوعی هم دارد.

 

از جمله ترکیبات چای‌های سیاه می‌توان به مواد سلولزی، مواد صمغی، دکسترین، مواد چربی، نشاسته، قند، الیاف و… اشاره کرد.

در واقع وجود این ترکیبات و دارا بودن خواص و ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این محصولات، به افزایش خرید چای سیاه کمک فراوانی کرده‌ است. از طرف دیگر چای‌ها از جمله نوشیدنی‌های نشاط آور محسوب شده و می‌توانند احساس خستگی را نیز برطرف سازند.
بسیاری از افراد به خرید انواع چای سیاه دست می‌زنند تا از طریق مصرف آن سوخت‌ و ساز بدن خود را افزایش داده و کالری‌های خود را بسوزانند تا از این طریق به لاغری دست پیدا کنند. این محصولات، ضد سرطان بوده و می‌توانند از پوسیدگی دندان‌ها نیز پیشگیری به عمل آورند.

همچنین می‌توانند به تقویت سیستم گوارشی شما دست بزنند. اما با این‌ حال نباید در مصرف چای سیاه زیاده‌روی کنید تا دندان‌های شما لک‌دار و سیاه نشوند و یا به تحریک اسید معده و… منجر نگردند.

انواع چای سیاه ایرانی

همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفته شد در میان انواع چای سیاه ایرانی، چای سرگل بهاره، بالاترین کیفیت را دارا است. از طرف دیگر خوش‌ رنگی و طعم بی‌نظیر آن‌ هم زبانزد خاص و عام است. برگ‌های چای سیاه سرگل از دیگر برگ‌های چای کوچک‌ترند و از طرف دیگر طعم تلخ‌تری هم دارند.

این چای را می‌توانید از طریق عطر و طعم بی‌نظیرش مورد شناسایی قرار دهید. این نوع از چای‌های سیاه ایرانی با سرعت بالا دم می‌کشند. برای این کار به مدت زمانی در حدود ۱۰ دقیقه نیاز خواهند داشت.
چای سرگل بهاره ایرانی، طعم گس بسیار ملایمی دارد و با نوشیدن آن نباید هیچ‌گونه طعم تلخ به شما دست دهد. این چای از ظاهری یکنواخت و کاملاً یک دست برخوردار شده‌ است. بنابراین یکدستی این چای، کیفیت آن را نشان خواهد داد.

بهترین نوع چای سیاه

بهترین نوع چای سیاه یعنی چای سرگل بهاره که در منطقه لاهیجان کشت می‌شود را می‌توانید از طریق مراجعه به وب‌ سایت نور جعفری به آدرس نورجعفری  خریداری کنید. در این‌ صورت از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان کافی خواهید داشت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   زمان لازم برای یادگیری گیتار

از طرف دیگر چای سیاه و مورد نظر خود را از طریق یک واحد تولیدکننده و پخش‌کننده اصلی در مرکز تهیه‌ چای خریداری خواهید کرد. همچنین محصول مورد نظرتان با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

با امکان خرید این محصول به‌ صورت آنلاین و اینترنتی، می‌توانید در هر کجای کشور که قرار گرفته و در آن سکونت دارید، به خرید بهترین نوع چای سیاه دست بزنید و محصول خریداری‌ شده را درب منزل خود تحویل بگیرید.

انواع چای سیاه خارجی

بسیاری از افراد به‌ دنبال خرید انواع چای سیاه خارجی هستند. چراکه گمان می‌کنند این محصولات از عطر و طعم بهتری برخوردار شده‌اند. در حالی‌ که این گمان صحیح نیست. چای‌های سیاه خارجی در واقع شامل رنگ‌های مصنوعی بوده و طعم و عطر طبیعی نیز ندارند.

تنها نکته‌ای که لازم است در زمینه چای‌های سیاه ایرانی در نظر بگیرید، توجه به مدت زمان کافی برای دم کشیدن این محصولات است. در این صورت، طعم و عطر بسیار مناسب‌تری نسبت‌ به محصولات مشابه خارجی خواهند داشت.
برای دم کردن این چای‌ها بهتر است از قوری چینی استفاده شود و آن‌ها را به‌ صورت کاملاً سنتی دم نمایید تا از عطر و طعم بی‌نظیری برخوردار شوید.

خرید چای سبز

در حال‌ حاضر بسیاری از افراد به خرید چای سبز تمایل دارند. چراکه این محصولات، حاوی آنتی اکسیدان بوده و می‌توانند از سلول‌های بدن محافظت قابل‌ قبولی به عمل آورند و یا از تخریب آن‌ها پیشگیری کنند. این محصولات، ضد سرطان بوده و می‌توانند از بروز سکته نیز جلوگیری به عمل آورند.
یکی دیگر از دلایل افزایش خرید چای سبز در میان ایرانیان، نقش مؤثر و ویژه این محصولات در تنظیم کلسترول خون است. این محصولات می‌توانند قند خون را نیز تنظیم کنند.

این گیاهان نقش بسیار مؤثری در کاهش فشار خون داشته و تأثیرات مثبت بسیار زیادی را بر قلب، عروق و ترشحات گوارشی مصرف‌ کننده ایجاد می‌نمایند. خرید چای سبز و مصرف آن به بهبود آلزایمر کمک می‌کند. بسیاری از افراد برای دستیابی به هدف لاغری این محصولات را مورد استفاده قرار می‌دهند.

مراکز خرید چای سبز

شما می‌توانید برای خرید چای سبز به اماکن و مراکز و فروشگاه‌های متعددی در سراسر کشور مراجعه نمایید. اما در این‌ صورت از کیفیت محصولات خریداری شده و اصالت و ارگانیک بودن آن‌ها، اطمینان کافی نخواهید داشت. بنابراین اگر می‌خواهید این محصولات را با ویژگی‌های مورد نظرتان خریداری کنید، بهتر است از طریق مراکز خرید چای سبز معتبر و اصیل اقدام نمایید.
برای این خرید می‌توانید به وب‌سایت مجموعه نور جعفری به آدرس نورجعفری  مراجعه کنید. مجموعه‌ای که در حال‌ حاضر به‌ عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان چای سبز در کشور شناخته شده‌ است.

شما می‌توانید این محصول را به‌ صورت برگ چای، تی بگ و یا دمنوش مورد استفاده قرار داده و از خواص ویژه آن بهره‌مند گردید. اما بهترین روش استفاده از چای سبز، دم کردن برگ‌های این گیاه است.
اگر بتوانید چای سبز مورد نظر خود را با کیفیت مرغوب فراهم کنید، لازم است پول بیشتری هم بابت آن پرداخت نمایید. اما در این‌ صورت خیالتان راحت خواهد بود که محصول مورد نظرتان ویژگی‌ها و کیفیت مورد نظر شما را دارد.

انواع چای سبز

چای سبز نیز مانند چای سیاه، انواع مختلفی دارد و به صورت‌های بسته‌بندی شده در بسته‌های مختلف ۲۵۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی و… با قیمت‌های گوناگون در اختیار متقاضیان و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. از جمله انواع چای سبز می‌توان به چای سبز شکسته قلم، چای سبز شکسته و ممتاز اشاره کرد.ادامه مطلب را می توانید در سایت نورجعفری مطالعه نمایید.