آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد را بشناسید

اگر دانشجوی مقطع دکتری در یک رشته از دانشگاه آزاد باشید لازم است بدانید باید در آزمونی بنام ept شرکت کنید و نمره قبولی را در آن کسب کنید. اما این آزمون ept چیست؟ در این نوشته در مورد این آزمون بیشتر بدانید

آزمون ای پی تی دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد باید در یک آزمون زبان انگلیسی که ept نام دارند شرکت کنند. این امتحان زبان انگلیسی ۱۰۰ تست ۴ گزینه ای دارد که از مباحث مختلف مانند گرامر یا دستور زبان، درک متن یا ریدینگ و نیز واژگان زبان انگلیسی تشکیل شده است.

آزمون ept مانند سایر آزمون هایی که تا به حال در آنها شرکت کرده اید نیست و نمره منفی ندارد. یعنی شما اگر در امتحان یک تست را اشتباه جواب دهید هیچ نمره منفی نخواهید گرفت.

سطح این امتحان زبان انگلیسی را با ازمون های تافل کاغذی مقایسه می کنند و تقریبا متوسط به بالا می باشد.

منابع قبولی در امتحان ای پی تی

اگر می خواهید بدانید چگونه باید در آزمون ept قبول شوید باید بگوییم برای قبولی در این امتحان باید سطح متوسط به بالا را در زبان انگلیسی داشته باشید. منابع مختلف برای قبولی در آزمون ای پی تی دانشگاه ازاد در بازار وجود داردند اما برخی از آنها بسیار شناخته شده تر و پرفروش تر هستند.

از جمله منابعی که می توانید برای قبولی در این امتحان زبان مطالعه کنید و نتیجه مناسبی کسب کنید منابع فست انتشارات جنگل هستند.

همانطور که گفتیم ازمون ای پی تی از ۳ بخش گرامر، واژگان و درک مطلب تشکیل شده است. منابع فست برای هر بخش از آزمون یک کتاب بسیار جامع دارند که می توانید با مطالعه آن نتیجه قبولی را کسب کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی سایت برای دانلود فیلم مستند

برای قبولی در این امتحان باید مدت زمان مناسبی مانند 2 ماه را اختصاص دهید. اگر روزی 2 ساعت وقت برای مطالعه منابع قرار دهید می توانید نتیجه لازم را کسب کنید.

سعی نکنید منابع مختلف و زیادی را برای قبولی مطالعه کنید. بطور مثال خیلی از دواطلبان این امتحان سراغ جزوه هایی که در اینترنت و یا تلگرم هستند می روند که این کار کاملا اشتباه است.

منبع این نوشته: وبسایت فست زبان