مهمتریت نکاتی که درباره تفاوت میسلار واتر و تونر باید بدانید

میسلار واتر ترکیبی از آب و روغن است که تمام آلودگی‌ها مانند آرایش صورت یا چربی را از پوستتان پاک می‌کند؛ یعنی همان‌طور که از نام این محصول پیداست روغنی به نام میسلار در آب یا همان واتر شناور است و سرسخت‌ترین آرایش را هم پاک می‌کند. خب حتما‌ می‌پرسید این که همان ژل شست‌وشو است! نه؛ در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

فواید استفاده از میسلار واتر را می‌توان این‌گونه نام برد:

  • پاک‌کردن آلودگی‌ها و چربی پوست بدون خشک‌کردن صورت
  • افزایش نفوذپذیری پوست (یعنی تونر، آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ای که بعد از میسلار واتر استفاده می‌کنید، عمیقا به پوستتان نفوذ می‌کند و اثربخشی بالایی دارد.)
  • مناسب برای پوست‌های خشک و حساس به دلیل آبرسان‌بودن میسلار واتر
  • آبرسانی پوست به‌خاطر داشتن ترکیبات مرطوب‌کنندگی همچون گلیسیرین
  • استفاده آسان (برای زمان‌هایی که نمی‌توانید صورتتان را بشویید-مانند مسافرت)

پاک کردن آرایش از صورت

هر خانمی تا به حال از محصولات مختلفی برای پاکسازی آرایش صورت خود استفاده کرده است. باید بدانید که به محض رسیدن به خانه در طول روز و یا شب‌ها قبل از خواب حتما باید آرایش را از صورت خود پاک کنید؛ چرا که در صورت سهل‌انگاری و عدم پاکسازی، مشکلات مختلفی بر روی پوست شما ایجاد می‌شود که قطعا شادابی و حس طبیعی بودن پوست شما را کمتر می‌کند. پاک نکردن آرایش موجب به وجود آمدن جوش و آکنه شده و جلوی تنفس پوست را می‌گیرد.

 تفاوت میسلار واتر و تونر

برای پاک کردن آرایش می‌توانید از دستمال مرطوب، شوینده‌های روغنی، محلول‌های شوینده بر پایه آب و یا دستمال‌های پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش، محصولی است که مواد آرایشی را بر روی پوست صورتتان پخش نکند و به راحتی آنها را به خود جذب و پوست را تمیز نماید.

همان‌طور که گفتیم، پاک کردن آرایش از روی صورت امری بسیار مهم و کاملا ضروری است تا از رسوب مواد آرایشی بر روی پوست و بروز مشکلات متعدد جلوگیری کند. محصولات پاک‌کننده آرایش، عمل پاکسازی پوست صورت از آرایش را با درجات متفاوتی انجام می‌دهند؛ برخی از آنها توانایی پاک کردن مواد ضد آب را ندارند؛ ولی برخی دیگر به راحتی این مواد را در خود حل می‌کنند.

نقش پاک‌کننده آرایشی در سلامت و زیبایی پوست

اما حالا تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟ آیا هر دو برای تمیز کردن صورت کاربرد دارند؟ برای اینکه با هر یک بیشتر آشنا شوید، ابتدا به صورت مختصر توضیح خواهیم داد که هر کدام چه محصولاتی هستند. سپس به تفاوت میان آن دو اشاره خواهیم کرد.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر یک نوع محلول مبتنی بر آب است که مواد آرایشی را از روی صورت پاک می‌کند. ترکیبات اصلی در این محلول‌‌ها تقریبا یکسان بوده و شامل آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده و مواد دیگری که آرایش را در خود حل می‌کنند هستند. میسلار واتر آرایش صورت را پاک و پوست را تمیز می‌کند. بعضی از میسلار واترها برای پاک کردن آرایش چشم هم مناسب هستند. این محلول می‌تواند جایگزین انواع پاک کننده های آرایشی از جمله روغن‌ها و دستمال مرطوب باشد. میسلار واترها برای همه پوست‌ها قابل استفاده هستند. فقط کافیست تا در هنگام خرید به اطلاعات درج شده روی محصول توجه کنید و میسلار واتر مناسب پوست خود را تهیه کنید.

فواید این محلول پاک‌کننده جادویی چیست؟

  •       هیچ ردی از چربی، مواد شیمایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست باقی نمی‌ماند.
  •       باعث قرمزی، سوزش و سرازیر شدن اشک از چشم شما نمی‌شود.
  •       ترکیب آب، گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست میسل، ایده‌آل برای پوست‌های حساس است.
  •       عدم وجود الکل و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست صورت
  •       پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست و صرفه‌جویی در وقت
  •       پاک‌کننده‌ای کاملا ملایم و بدون ضرر برای هر پوستی
  •       عدم نیاز به آبکشی بعد از استفاده
این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ضروری که قبل از خرید املاک باید در نظر گرفته شود

از میسلار واتر چگونه استفاده کنیم؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پوست و زیبایی، پوست صورت هر فردی در طول روز باید دو بار به صورت کامل پاکسازی شود؛ اول صبح و شب قبل از خوابیدن. این همان نکته مهمی است که اکثر بازیگران و افراد مشهور رعایت کرده و حتی در ششمین دهه از زندگی خود نیز پوست شاداب و سالمی دارند.

اگر در طول روز صورتتان را آرایش کرده‌اید، شب و قبل از خوابیدن باید آن را از روی پوست صورت خود پاک کنید. خودتان را با جملاتی مانند «فقط یه آرایش ساده‌ است» گول نزنید! چه ساده و چه یک میکاپ چند مرحله‌ای، پوست شما نیاز به پاکسازی دارد. علاوه بر این، اگر پیش از خوابیدن بر روی صورت خود از سرم صورت، لوسیون و یا هر نوع ماده دیگری استفاده کرده‌اید، باید پس از بیدار شدن اولین کاری که می‌کنید شستن پوست صورتتان باشد.

روش مصرف میسلار واتر این گونه است که مقداری از مایع را روی پد آرایشی از جنس کتان یا پنبه بریزید و به آرامی به کل صورت خود بمالید. همان طور که در بخش قبل گفتیم، بعضی از میسلار واترها برای دور چشم هم مناسب هستند و می‌توانید به کمک آنها آرایش چشمتان را پاک کنید. فقط کافی است هنگام خرید به برچسب آن دقت کنید.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

وظیفه اصلی تونر، تمیز کردن صورت و تنظیم PH پوست بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورت با شوینده مناسب است. وقتی شما صورت خود را با شوینده میشویید، پوست آن از حالت اسیدی خود خارج می‌شود. تونر پوست را به حالت طبیعی خود برمی‌گرداند و باعث رطوبت آن می‌شود. در بعضی موارد باعث بسته شدن منافذ باز صورت هم می‌شود. مرحله بعد از تونر، آبرسانی و تغذیه پوست صورت با کرم‌های مرطوب کننده و سرم‌های مراقبتی است. برای استفاده از تونر مانند میسلار واتر به پدهای کتان آرایشی احتیاج دارید. مقداری از آن را روی پد بریزید و به آرامی به کل صورت بکشید. خواهید دید که حتی بعد از شستن صورت هم، مقداری آلودگی روی پوست شما وجود دارد. بعد از زدن تونر نیازی نیست صورت را آبکشی کنید.