مشکلات صادرات کالا

 

 

 

مراحل صادرات کالا کدامند؟

درست است که دولت از صادر کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر حمایت می‌کند اما همچنان قوانینی و مراحلی وجود دارد که باید قبل از صادرات به کشورهای دیگر از این قوانین و مراحل اطلاع کامل داشته باشید در غیر این صورت دچار مشکل و حتی ضرر و زیان مالی می‌شوید.

گلدن مارت به عنوان تنها پلتفرم اگهی بین المللی و انجام خدمات صادرات  آگهی رایگان

مراحل صادرات کالا در زیر شرح داده شده است:

  • اخذ کارت بازرگانی
  • تحقیق در مورد بازار هدف در کشور مقصد و شناخت رقبا و تحقیق در مورد قیمت کالای موجود در بازار مقصد، قدرت خرید مشتری و شرایط کیفی کالای قابل عرضه در بازار کشور مقصد
  • تحقیق در مورد قوانین واردات کالا در کشور مقصد و شرایط و قوانین گمرکی در مقصد
  • ساختن زیرساخت‌های ضروری مانند وب سایت و کاتالوگ محصولات و کارت ویزیت به زبان انگلیسی و غیره.
  • گرفتن مجوزهای موردنیاز برای صادرات کالای موردنظر، مجوزهایی نظیر استاندارد، گواهی مبدأ، آنالیز، دیتاشیت، تست ریپورت و تمامی مجوزهایی که برای کالای مدنظر شما لازم و ضروری است.
  • تأمین کیفیت قابل قبول بازار کشور مقصد
  • ثبت بین‌المللی برند
  • بازاریابی در کشور مقصد جهت فروش کالا در مقصد یا مذاکره با فروشندگان کالای صادره جهت فروش آن
  • بررسی شرایط و روش‌های انتقال و دریافت ارز از محل فروش کالا
  • مشخص کردن روش حمل و آماده کردن مدارک حمل نظیر فاکتور و پکینگ لیست
  • بیمه کالا
  • گرفتن گواهی بازرسی
  • انجام امور گمرکی در کشور مقصد و ترخیص کالا

توجه داشته باشید که تمامی مراحلی که در بالا گفته شد به صورت کلی بوده و در مورد برخی کالاها بعضی قوانین در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین قبل از هر اقدامی، قوانین مربوط به کالای مورد نظر خود را بررسی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

قوانین صادرات کالا از ایران چیست؟

همان طور که گفته شد، دولت ایران از صادرکنندگان حمایت می‌کند و فرایند صادرات را برای شرکت‌های صادرکننده هموار کرده است. اما شما برای اینکه بتوانید صلاحیت کافی را برای کالای خود به منظور صادرات فراهم کنید نیاز به مجوزهایی دارید که بتوانید کالای خود به کشور مقصد وارد کرده و به فروش برسانید.

برخی از مجوزهایی که لازم و ضروری است برای کالای خود دریافت کنید شامل گواهی مبدأ، دیتاشیت، گواهی سلامت کالا، گواهی بازرسی در مبدأ و غیره است. باید توجه داشته باشید که برای برخی از کالاها نیاز به مجوزهای خاصی است که باید آن‌ها را تهیه کنید. به طور مثال برای صادرات مواد غذایی به مجوز سازمان بهداشت نیاز دارید.

انواع صادرات کالا

روش‌های مختلفی برای صادرات به کشورهای دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب نمایید. به طور کلی دو روش اصلی برای انواع صادرات وجود دارد که در این جا به توضیح هر یک پرداخته و مزایا و معایب آن‌ها را شرح داده‌ایم.

روش مستقیم صادرات

در روش مستقیم کالا، شما می‌توانید کالایی که تولید کرده‌اید و یا از تولید کنندگان تهیه نموده‌اید را به صورت مستقیم به کشورهای دیگر صادر کنید. در این روش، شما باید صفر تا صد صادرات کالا به کشورهای دیگر را خودتان انجام دهید. به این معنی که بازاریابی در کشور مقصد را انجام داده و برای کالای خود مشتری پیدا می‌کنید و قرارداد می‌بندید؛ سپس تمامی مجوزهای مورد نیاز را اخذ کرده و کالا را حمل و در کشور مقصد ترخیص می‌نمایید.

در این میان باید به فکر انتقال ارز و دریافت آن نیز باشید و شرایطی را فراهم کنید که مشتریان شما در کشور مقصد قادر به انتقال ارز به حساب شما باشند.

ممکن است به این فکر کنید که انتخاب روش مستقیم می‌تواند باعث شود که سود بیشتری کنید، اما بهتر است بدانید که این روش در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می‌باشد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

گلدن مارت: یک شرکت بین‌المللی با امکانات خدماتی متنوعی می باشد که برترین ایده های بازاریابی را در اختیار تولیدکنندگان و فروشندگان بزرگ و کوچک قرار می‌دهد.
با استفاده از پلتفرم گلدن مارت شما می توانید محصولات و کالاهای خود را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی بین المللی یعنی آمازون به فروش برسانید و به‌صورت آنلاین درآمد دلاری کسب کنید.
در ضمن امکان فروش بین المللی از طریق تبلیغ رایگان در این پلتفرم وجود دارد.
با عضویت در گلدن مارت، نیازی به افتتاح حساب بانکی بین‌المللی ندارید. چراکه این پلتفرم امکانات ویژه‌ای برای ارسال کالا به کشورهای خارجی در اختیارتان می‌گذارد. به گونه‌ای که شما تنها با پرداخت ریالی تمام کارهای خود را در سطح بین المللی انجام می‌دهید.
می توانید با مشاوران ما در گلدن مارت تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.
اطلاعات بیشتر درباره کسب درآمد دلاری را می‌توانید در وب‌سایت گروه تجاری گلدن مارت (www.golden-mart.com) پیدا کنید.
با تماس با گلدن مارت، شروع به کسب درآمد دلاری کنید و از فرصت‌ها و امکانات جدید نظیر فروش در آمازون بهره‌مند شوید!
پ

مزایای روش مستقیم صادرات

با شناخت مزایا و معایب روش مستقیم صادرات کالا می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و توانایی‌های خود، تصمیم بهتری بگیرید. برخی از مزایای روش مستقیم صادرات به شرح زیر است:

  • سود بیشتر: قطعاً زمانی که به صورت مستقیم صادرات انجام می‌دهید، شرکت یا شخص واسطه‌ای در سود شما شریک نیست و تمامی سود حاصل از فروش کالا، متعلق به خود شما خواهد بود. این مسئله باعث می‌شود که بتوانید کالای خود را با قیمت رقابتی تری به بازار هدف عرضه کنید.
  • ایجاد ارتباطات تجاری: زمانی که به صورت مستقیم صادرات انجام می‌دهید، به صورت مستقیم نیز با مشتری‌های خود در ارتباط هستید و شبکه ارتباطی شما در دنیای تجارت گسترده می‌شود و می‌توانید از همین طریق مشتری‌های جدیدتری پیدا کرده و تجارت خود را گسترش دهید.
  • آموزش صادرات کالا: درست است که صادرات کالا به صورت مستقیم پیچیدگی‌هایی دارد اما بعد از مدتی صفر تا صد صادرات کالا را با جزئیات یاد خواهید گرفت و دیگر نیازی به شخص یا شرکت واسطه ندارید.
  • برند سازی: زمانی که با مشتریان خود به طور مستقیم تجارت می‌کنید، رفته‌رفته آن‌ها با برند شما آشنا شده و می‌توانید به اقدام به برندینگ در کشور مقصد نماید.
  • کنترل و نفوذ بیشتر: زمانی که بدون واسطه اقدام به صادرات کالای خود می‌کنید، می‌توانید کنترل بیشتری بر امور داشته و بر اساس خواست و شرایط خود در مراحل مختلف تصمیم گیری کنید، در حالی که در روش غیر مستقیم چنین نیست.

معایب روش مستقیم صادرات

برخی از معایب روش مستقیم به شرح زیر است:

  • صرف زمان و انرژی بیشتر:

زمانی که به طور مستقیم صادرات انجام می‌دهید، باید زمان و انرژی بسیار بیشتری را برای تحقیق بازار، شناسایی رقبا، تحقیق در مورد کیفیت و قیمت کالای موردنظر در بازار مقصد، بازاریابی، اخذ مجوزهای صادرات، حمل و تمامی مراحل صادرات کالا صرف کنید.

  • هزینه بالاتر:

قطعاً برای صادرات به کشورهای دیگر به نیروهای متخصص نیاز دارید که در صورت انتخاب روش مستقیم، شما مجبور هستید یک واحد بازرگانی در شرکت خود تأسیس کرده و نیروهای متخصص را استخدام کنید که این به معنی هزینه بیشتر است.

  • مشکلات بیشتر:

از آن جایی که امر صادرات بسیار پیچیده و نیازمند زمان و انرژی بسیار است، مشکلات بسیاری را بر سر راه خواهید داشت که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

صادرات به روسیه

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش استفاده از اینستاگرام