رفع گرفتگی فاضلاب پارکینگ و نکاتی که حتما باید در نظر گرفت

 نشانه های گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ

از جمله نشانه های گرفتگی فاضلاب پارکینگ می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بالا زدن آب از فاضلاب کف پارکینگ
  • کاهش سرعت نفوذ آب به درون چاه فاضلاب پارکینگ
  • صدا دادن لوله های فاضلابی در داخل ساختمان

 

علل گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ و روش پیشگیری و رفع هرکدام

  • تجمع رسوبات در لوله فاضلاب کف پارکینگ

همانطور که تا حدودی در قسمت مقدمه نیز ذکر شد، ممکن است در طی شستشوی کف پارکینگ موادی همچون روغن ماشین و مواد صابونی وارد لوله فاضلاب کف پارکینگ شوند.

با گذر زمان همین مواد، رسوبات بسیار سختی را در لوله تشکیل می دهند. به همین دلیل لوله فاضلاب به صورتی بسته می شود، که نه تنها آب از لوله عبور نکند، بلکه از چاه هم بالا بزنند.

 

روش پیشگیری از این مشکل:

جلوگیری از ورود مواد روغنی و حتی اجسام کوچک مانند خاک ریزه، تنها راه پیشگیری از بروز مشکل گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ به دلیل تجمع رسوبات در آن است.

برای این منظور شما می توانید از سری چاه فاضلاب پارکینگ استفاده کنید، که عموماً از جنس فلز هستند و سوراخ های بسیار ریزی فقط برای عبور آب دارند.

همچنین راه پیشنهادی دیگر این است که اگر از وسیله نقلیه شما روغن ریزی دارد، حتما در زیر آن تکه ای از کارتون استفاده کنید.

تا روغن روی زمین نریزد و اگر باز هم روغن ماشین به کف زمین سرایت کرد، سریعاً آن را با پارچه تمیز کنید تا وارد فاضلاب نشود.

راه حل رفع این مشکل:

حال اگر با مشکل گرفتگی فاضلاب کف پارکینک به دلیل تجمع مواد رسوبی مواجه شدید، تنها راه حل استفاده از فنر لوله باز کنی است.

البته استفاده از مواد لوله بازکنی شیمیایی نیز یکی دیگر از راه حل های این مشکل است، فقط توجه داشته باشید که استفاده زیاد و طولانی مدت از این موارد عمر لوله فاضلاب را کوتاه می کند.

برای استفاده از فنر لوله زنی برای رفع گرفتگی فاضلاب پارکینگ بر اساس روش زیر اقدام می کنیم:

  1. ابتدا دستکش مناسب پوشیده و بعد از برداشتن سری فاضلاب، تا حدی که امکان دارد مواد خارجی موجود در لوله فاضلاب را با دست تخلیه می کنیم.
  2. سپس ترکیبات جوش شیرین، سرکه سفید و آب جوش را به نوبت و در فواصل زمانی ۱۰ دقیقه ای در درون لوله فاضلاب می ریزیم و در نهایت با فشار آب زیاد سعی می کنیم گرفتگی لوله را باز کنیم.
  3. در نهایت اگر با روش های فوق باز هم لوله فاضلاب کف پارکینگ بسته بود، راهی جز استفاده از فنر لوله باز کنی باقی نمی ماند.

در صورتی که برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ خود نیاز به فنر لوله بازکن دارید، روی لینک خرید فنر لوله بازکنی از دیجی کالا بزنید.

اگر قصد تهیه ابزار لوله بازکنی را دارید، مقاله راهنمای خرید بهترین لوله باز کن فاضلاب را از دست ندهید.

 

  • یخزدگی لوله فاضلاب کف پارکینگ

چنانچه با مشکل گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ ساختمان خود در فصل زمستان مواجه شدید، این احتمال وجود دارد که این مسئله بر اثر یخزدگی لوله باشد.

چرا که دمای هوای پارکینگ بسیار سردتر از سایر قسمت های ساختمان است و احتمال یخ زدن لوله های فاضلابی نیز در این مکان بیشتر است.

روش پیشگیری از این مشکل:

تنها راه پیشگیری از یخ زدگی لوله ها عموماً عایق کاری آن هاست، البته با توجه به این که لوله های فاضلابی در داخل بنا نصب می شوند، امکان عایق بندی آن ها وجود ندارد.

بنابراین تنها روش پیشگیری از گرفتگی لوله به دلیل یخ زدگی استفاده از لوله های فاضلابی مرغوب، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و همچنین داشتن سطح صیقلی زیاد همچون لوله های پلیکا و پوشفیت است.

زیرا سرعت پایین حرکت سیال در درون لوله فاضلابی سبب بالا رفتن احتمال یخ زدن لوله در فصول سرد سال می شود، در حالیکه لوله پوش فیت و پلیکا مواد فاضلابی را به سرعت از خود عبور دهند.

راه حل رفع مشکل:

حال چنانچه با مشکل گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ به دلیل یخزدگی روبرو شدید، تنها راه استفاده از روش های باز کردن لوله فاضلاب با هدف باز کردن یخ آن مانند گرم کردن لوله است.

  • گرفتگی خط لوله فاضلاب اصلی در ساختمان

اگر خط لوله فاضلاب اصلی در ساختمان مسدود شده باشد، معمولاً با بالا زدن فاضلاب در پارکینگ، که پایین ترین نقطه در سیستم فاضلاب کل ساختمان است، خود را نشان می دهد.

روش پیشگیری از این مشکل:

روش های بیشماری به منظور پیشگیری از گرفتگی خط لوله فاضلاب در ساختمان وجود دارد، از جمله:

  • استفاده از لوله فاضلابی مرغوب
  • رعایت شیب استاندارد لوله کشی فاضلاب ساختمان در هنگام لوله کشی
  • بهره گیری از مجری لوله کش با تجربه
  • انتخاب قطر مناسب لوله فاضلاب
  • جلوگیری از ورود اجسام خارجی در سیستم فاضلاب

راه حل رفع این مشکل:

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب اصلی در ساختمان باعث رفع مشکل بالا زدن آب در فاضلاب پارکینگ می شود.

برای انجام این کار باید از مجری متخصص لوله کش ابتدا برای تشخیص محل دقیق گرفتگی و سپس رفع آن کمک گرفت.

می دانید که در همه ساختمان ها تعداد زیادی کفشور فاضلاب وجود دارد. کفشورها لوله هایی هستند که فاضلاب را از کف ساختمان جمع آوری کرده و به لوله فاضلاب منتقل می کنند. دهانه باز کفشور باعث می شود اشیاء مختلف غیر از آب هم وارد لوله شده و گرفتگی لوله را ایجاد کنند. یکی از رایج ترین گرفتگی های ایجاد شده در لوله ها گرفتگی کفشور است. گرفتگی کفشور آشپزخانه، گرفتگی کفشور حمام، گرفتگی کفشور حیاط و پارکینگ، گرفتگی کفشور سرویس بهداشتی و … جزء رایج ترین موارد گرفتگی کفشور در ساختمان هاست. به دلیل دفعات زیادی که کفشورها دچار گرفتگی می شوند بهتر است روش هایی ارائه شود تا ساکنین بتوانند خودشان این مشکل را حل کرده و نیاز به لوله بازکن نداشته باشند. ما در این مطلب روش های رفع گرفتگی کفشور را ذکر کرده ایم.

بالا زدن آب از کفشور نشانه چیست؟

اگر با گرفتگی لوله های فاضلابی آشنا باشید می دانید که مشکل گرفتگی زمانی رخ می دهد که شی اضافی وارد لوله فاضلاب شود. در این صورت مسیر عبور فاضلاب مسدود شده و آب از کفشور بالا می زند. در واقع بالا زدن آب و فاضلاب از کفشور به معنی ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب است. پس هر زمانی که مشاهده کردید آب بالای کفشور جمع شده و پایین نمی رود مطمئن شوید که مشکلی برای لوله ایجاد شده به احتمال زیاد مشکل گرفتگی لوله است. البته در برخی موارد مشکل ناشی از پر شدن چاه است که این مورد کمتر رخ می دهد. به هر حال بالا زدن فاضلاب از لوله نشانی از گرفتگی لوله است.

بعضی مواقع هم مشاهده می شود که مکش آب توسط کفشور به کندی رخ می دهد. در این حالت باید گفت که لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده اما به کلی مسدود نشده و آب به کندی از آن عبور می کند. در هر دو حالت نیاز به لوله بازکنی وجود دارد و باید با اقداماتی مشکل گرفتگی لوله و کفشور را حل کرد. در این مطلب روش های مفید برای باز کردن گرفتگی کفشور معرفی خواهد شد. اما بهتر است پیش از معرفی روش ها بیشتر در مورد گرفتگی لوله و گرفتگی کفشور توضیح دهیم.

چرا لوله و کفشور فاضلاب دچار گرفتگی می شود؟

شاید شما هم این سوال را داشته باشید که چرا لوله های فاضلاب و همچنین کفشورها دچار گرفتگی شده و دیگر آب را مکش نمی کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت که گرفتگی لوله زمانی رخ می دهد که شی اضافی وارد لوله شده و مسیر عبور آب را مسدود کند. یعنی اگر شی همچون دستمال کاغذی وارد لوله فاضلاب شود و در سیفون آن باقی بماند این اتفاق می تواند پس از مدتی گرفتگی لوله را ایجاد کند. در این حالت می بینید که سرعت مکش آب کم می شود. چراکه دستمال کاغذی در قیمت باریک لوله گرفتار شده و به همین دلیل اجازه عبور به آب و فاضلاب را نمی دهد. اگر تعداد بیشتری دستمال کاغذی وارد لوله شود دیگر لوله به کلی مسدود خواهد شد و آن زمان است که آب از لوله یا کفشور بالا می زند.

گرفتگی لوله گرچه با نوع لوله ارتباط مستقیمی دارد اما نوع لوله تاثیری در عدم گرفتگی ندارد. به عبارت دیگر هیچ لوله ای از گرفتگی در امان نیست و حتی بزرگترین لوله های فاضلاب در ساختمان هم تحت شرایطی دچار گرفتگی می شوند. به عنوان مثال لوله فاضلاب تمام یا توالت. لوله فاضلاب حمام که قطر نسبتا زیادی دارد با ورود صابون، مو، چربی، سفیدآب و … دچار گرفتگی می شود. لوله توالت که بزرگترین لوله فاضلاب در ساختمان است هم با باقی ماندن فضولات در سیفون دچار گرفتگی می شود. حتی لوله های اصلی فاضلاب آپارتمان ها هم در برخی مواقع می گیرند. بنابراین مشخص است که در ساختمان ممکن است هر لوله ای مسدود شود.

بهترین کار برای حل مشکل گرفتگی کفشور و لوله جلوگیری است. می دانید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در این مورد هم پیشگیری از گرفتگی لوله بهتر از لوله بازکنی است. با رعایت چند نکته ساده می توانید از گرفتگی و انسداد لوله جلوگیری کرده و دیگر نیازی به لوله بازکنی پیدا نکنید. تمام نکات پیشگیری از گرفتگی لوله خلاصه می شود در یک جمله؛ از ورود اشیاء و مواد زائد به داخل کفشور و لوله جلوگیری کنید. اگر این نکته را به درستی انجام دهید هیچ زمانی لوله شما نخواهد گرفت و نیازی به لوله بازکنی نخواهید داشت.

در مورد کفشور آشپزخانه باید از ورود باقی مانده غذا، پوست میوه، تفاله چای و … جلوگیری کنید. در مورد کفشور حمام باید از ورود صابون، سفیداب، مو، چربی، تیغ، دستمال کاغذی، آشغال و … جلوگیری کنید. در کفشور حیاط و پارکینگ باید از ورود خاک، سنگ، شن و ماسه، آجر، سیمان، گچ و مصالح ساختمانی جلوگیری کرد. برای جلوگیری از ورود آشغال به داخل کفشور بهتر است از صافی های مخصوص کفشور استفاده کنید. در بازار صافی هایی وجود دارد که در کفشور قرار می گیرد و جلو ورود آشغال به داخل کفشور را می گیرد. به همین راحتی از شر گرفتگی لوله و لوله بازکنی خلاص می شوید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ

رفع گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و حیاط یکی از نیازهایی است که در زمان روبرویی با گرفتگی لوله فاضلاب و پارکینگ و حیاط به وجود می آید.

اگر با گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و یا گرفتگی لوله فاضلاب حیاط مواجه شدید اصلاً نگران نباشید چرا که در این مطلب می خواهیم شما را با روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط آشنا کنیم.

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

 

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط یکی از مشکلاتی است که در اکثر ساختمان ها به وجود می آید. در اکثر ساختمان ها در حیاط خانه های قدیمی ملاحظات ساختمان های جدید کفشوی و لوله های فاضلاب در گوشه حیاط یا در پارکینگ دیده میشود .

این کف شوی ها یا خروجی های لوله فاضلاب برای تخلیه آب های اضافی داخل حیاط و یا تخلیه آب های باران تعبیه شده اند و گاهی به دلایلی که در جلوتر به آن اشاره می کنیم دچار گرفتگی لوله فاضلاب خواهند شد .

تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از موارد بسیار مهم در رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ تشخیص علت این مشکل  می باشد .

در واقع شما برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب باید ابتدا اقدام به تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب کنید و سپس اقدام به برطرف کردن و رفع این مشکل کنید .

اگر تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب به درستی انجام نشود ممکن است که مشکل شما به طور کامل برطرف نشود و مجدداً با مشکل گرفتگی روبرو شوید .

برای پی بردن به تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب ابتدا باید دلایلی که باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند را به طور کامل بشناسید .

پیشنهاد مطلب مفید 🪠  🪠

علت گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب به دلایل مختلفی به وجود می آید. این مشکل ممکن است که در نقاط مختلف منزل ما اتفاق می افتد گاهی اوقات گرفتگی لوله فاضلاب درون حمام یا توالت اتفاق می افتد و گاهی اوقات هم درون حیاط و پارکینگ ساختمان ما این مشکل به وجود می آید .

پیشنهاد مطلب مفید  🪠  در چند مرحله آسان  🪠

بیشترین گرفتگی های لوله فاضلاب به دلایل زیر اتفاق می افتد :

طبق گفته استادکاران خدمات لوله بازکنی شبانه روزی مجموعه  گرفتگی های لوله فاضلاب معمولاً دلایل شناخته شده و شایع ای دارند.

  1. افتادن اشیا درون لوله فاضلاب
  2. رسوبات و جرم درون لوله فاضلاب
  3. مصالح ساختمانی
  4. مشکلات لوله کشی و عدم شیب کافی
  5. پسماندهای غذایی و روغن و چربی ها

علت گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ

در بالا با دلایل گرفتگی لوله فاضلاب جزو شایع ترین و مهم ترین آنها هستند آشنا شدیم اما علت گرفتگی لوله فاضلاب حیاط یا علت گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ چه چیزی میتواند باشد؟

پارکینگ و یا حیاط ساختمان یکی از محیط هایی است که مستعد گرفتگی لوله فاضلاب می باشد . ریخته شدن خاک ، ریختن برگ ، افتادن اشیا ، عدم استفاده از توری و صافی از عواملی است که باعث گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و حیاط شما می شوند و در این مواقع شما به نیاز دارید.

گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ

در بسیاری از اوقات ممکن است که گرفتگی لوله فاضلاب حیاط یا پارکینگ شما در زمان بارندگی اتفاق بیفتد. این مشکل به این دلیل است که امکان دارد از قبل کمی مصالح ساختمانی یا خاک درون لوله وجود داشته باشد و یا ریختن برگ درختان و موارد شبیه به آن داخل لوله جمع شده باشد و در زمانی که بارندگی اتفاق می افتد این مسئله تشکیل شود و باعث گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ شود .

  •  ریختن خاک و شن و ماسه درون لوله فاضلاب
  • ریختن برگ
  • لجن و رسوبات
  • افتادن اشیا درون لوله فاضلاب

موارد بالا جزو شایع ترین و مهمترین دلایل گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و یا حیاط شما می باشد .

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با ماسه

همانطور که در بالا گفتیم یکی از شایع ترین علت های گرفتگی لوله فاضلاب در حیاط یا درب پارکینگ، مصالح ساختمانی و خاک می باشد .

ریخته شدن مصالح ساختمانی مانند ماسه یا سیمان یا خاک درون لوله فاضلاب باعث به وجود آمدن گرفتگی لوله خواهد شد.

اگر گرفتگی لوله فاضلاب با ماسه یا مصالح ساختمانی شدید باشد و مدت زمان طولانی این گرفتگی وجود آمده باشد  راه حلی برای برطرف کردن این مشکل به جز استفاده از خدمات رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان ندارید.

در برخی از اوقات گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان در حدی شدید است که استفاده از دستگاه لوله بازکنی و خدمات لوله بازکنی هم مشکل شما را برطرف نمی کند و باید اقدام به کنده کاری و تعویض لوله فاضلاب مسدود شده کنید.

۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب

ما در اینجا ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و حیاط را به شما آموزش می دهیم که می توانید براحتی و در منزل بدون استفاده از  مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کنید.

نکته مهمی که باید توجه کنید این است که هرگز از اسیدهای لوله بازکن استفاده نکنید و اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما جزئی باشد با همین مواردی که در ادامه به شما معرفی می کنیم مشکل شما برطرف خواهد شد .

  1. آب گرم
  2. جوش شیرین به همراه آب جوش
  3. سرکه و جوش شیرین
  4. نمک و جوش شیرین
  5. استفاده از آویز لباس
  6. تلمبه لوله بازکنی
  7. مکنده آب یا جارو برقی تر و خشک
  8. مواد شوینده به همراه آب جوش
  9. جوهر نمک
  10. خدمات لوله بازکنی،فنر برقی

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با آویز لباس

با کمک گرفتن از یک آویز بلباس فلزی ، سیخ یا سیم مفتول میتوانید عوامل گرفتگی لوله را بر طرف کنید.

به کمک یک انبر دست سر آویز لباس فلزی یا سیخ را به شکل قلاب  در بیارید . سپس آن را درون لوله فاضلاب کنید و بپرخانید تا مو یا برگ و سایر موارد را به خود بگیرد. بهتر است طول سیخ و قلاب شما تا ۱ متر باشد.

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با دستگاه و فنر برقی

اگر گرفتگی شما با ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب که در بالا گفتیم بر طرف نشد متاسفانه گرفتگی لوله فاضلاب شما جزو گرفتگی های شدید است و باید با فنر و خدمات لوله بازکنی بر طرف کنید.

اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که خدمات لوله بازکنی خدمات تاسیسات غرب تهران میتواند مشکل شما را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن و به صورت ۱۰۰% تضمینی بر طرف کند.

  • رفع مشکل با استفاده از خدمات لوله بازکنی و فنر برقی
  • رفع گرفتگی لوله فاضلاب بدون کثیف کاری
  • رفع گرفتگی لوله بدون آسیب به لوله فاضلاب
  • خدمات لوله بازکنی شبانه روزی
  • اعزام فوری نیروی لوله بازکن
  • ارائه خدمات توسط استادکاران ماهر و با تجربه
  • اعزام استادکاران دارای گواهی تاییدیه
  • رفع تضمینی مشکل گرفتگی لوله فاضلاب شما

جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ

بسیاری از افراد به دنبال راهکار هایی هستند که از به وجود آمدن گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری کنند.اما آیا این مورد امکان پذیر است؟

ی پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب باید علت های گرفتگی لوله فاضلاب را به دو دسته تقسیم کنیم برخی از گرفتگی های لوله فاضلاب به دلیل سهل انگاری های خودمان به وجود می آید برای مثال اگر ما از صافی یا توری ها در کف شوی حیاط و پارکینگ استفاده نکنیم مطمئناً در آینده دچار مشکل گرفتگی لوله فاضلاب در حیاط و پارکینگ خودمان خواهیم شد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

اما  دسته دیگری از عوامل گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارند که در اثر زمان به وجود می آیند و سهل انگاری های ما در آن اثرگذار نیستند  مانند رسوبات و جرم و لجنی که در اثر استفاده و در طول مدت درون لوله فاضلاب ایجاد میشود.

 راهکارهای جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

  • حتماً در کف شوی لوله فاضلاب  از توری و یا صافی  استفاده کنید تا مانعی برای ورود اشیا یا برگ و مانند آن به درون لوله فاضلاب بشود .
  • حد امکان روغن و چربی را درون سینک ظرفشویی تخلیه نکنید.
  • از ریختن پودر قهوه یا تفاله چای یا پسماندهای غذایی درون سینک ظرفشویی خودداری کنید .
  • جهت جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب هرگز از اسیدهای لوله بازکنی استفاده نکنید .
  • دستمال کاغذی یا پوشک بچه و سایر مواردی که شبیه به آنها هستند را هرگز درون لوله فاضلاب توالت فرنگی یا توالت ایرانی رها نکنید .

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط با فنربرقی

در برخی اوقات روشهایی که در بالا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ به آن اشاره کردیم مشکل گشا نیستند.

در واقع گرفتگی لوله فاضلاب آن قدری شدید می باشد که با این روش ها برطرف نمی شود.

در این زمان تنها راه ما برای رفع مشکل گرفتگی استفاده از خدمات لوله بازکنی با استفاده از ابزارها و دستگاه فنر ژنراتور برقی لوله بازکنی می باشد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ

در استفاده از این خدمات مشکل شما به طور کامل در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت تضمینی برطرف میشود .

استفاده از خدمات لوله بازکنی یکی از بهترین روش ها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب می باشد و مشکل شما را برای مدت های طولانی برطرف میکند .

  • نشست کف پارکینگ

در برخی موارد ممکن است هیچ کدام از علل فوق سبب گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ نشوند و علت در نشست کردن کف پارکینگ در اثر نشست کل ساختمان باشد.

رابطه نشست کردن کف پارکینگ با گرفتگی فاضلاب کف پارکینگ این است، که بر اثر نشست زمین پارکینگ شیب لوله فاضلاب برعکس شود.

در این حالت به جای اینکه شیب لوله فاضلاب به سمت خروجی فاضلاب خارج از ساختمان باشد، به سمت داخل بر می گردد، در نتیجه آب نمی تواند در لوله فاضلاب عبور کند.

علائمی همچون تشکیل ترک های زیاد در قسمت حد فاصل بین دیوار و کف زمین، تاب برداشتن درها و ترک خوردن دایره وار گچ دیوار در اطراف میخ داخل دیوار نشان دهنده نشست خانه هستند.

 

روش های پیشگیری از این مشکل:

نشست ساختمان و در پی آن نشست پارکینگ دلایل مختلفی از جمله گود برداری بیش از حد، بالا بودن رطوبت خاک، ساخت و ساز بیش از حد ظرفیت سازه و غیره دارد.

 

روش هایی همچون مقاوم سازی فوندانسیون، افزایش قدرت باربری زمین، استفاده از مصالح سبک و بکارگیری آرماتورهای تقویتی می توانند در پیشگیری از مشکل نشست ساختمان و در نتیجه نشست کف پارکینگ جلوگیری کنند.

راه حل رفع این مشکل:

از آن جا که مشکل اصلاح شیب لوله فاضلاب پارکینگ با فنر زدن و استفاده از سایر راه های باز کردن لوله فاضلاب رفع نمی شود، راهی جز تعویض لوله فاضلاب آسیب دیده و اصلاح شیب لوله فاضلاب وجود ندارد.

با این توضیح که این اقدام فقط با استفاده از تخصص مجری تاسیسات قابل انجام است.