پایان نامه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات

دانلود پایان نامه

1- سازماندهی و مدیریت زمان از یک سو و توان خود آموزی،تحقیق و مدون سازی از سوی دیگر،از جمله ضرورت های این امر به شمار می آید.

  • 2-در این سیستم آموزشی می بایست محیط آموزشی را کاملاً متفاوت از روش های سنتی و یا گذراندن دوره های مکاتبه ای پنداشت،زیرا که این شیوه جدید پویا و مبتنی بر امکانات متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
    3-دانش و توانایی هر چه بیشتر در بهره گیری از رایانه و اینترنت – مشتمل بر توانایی انجام نقل و انتقالات فایل های کامپیوتری در فرمت های گوناگون،نصب نرم افزار، ارسال و دریافت نامه الکترونیکی به همراه ضمائم، گفتگوی رایانه ای،استفاده از کاوشگرها، واژه پردازها و نظایر آن- در بهره برداری موفقیت آمیز از این روش آموزشی موثر خواهد بود.(امیرخانی1392)
    گام‌های اصلی عملی در شبیه سازی
    1. از درک شرکت‌کنندگان نسبت به اصل یادگیری مورد نظر اطمینان حاصل شود.
    2. موقعیتی که در سناریو مورد نظر است با جزئیات فهرست شود.
    3. طرح آزمون یک اصل باید قبل از شروع برنامه به دقت توسط مجری یا مدرس کنترل شود.
    4. قواعد و نحوه اجرا و چگونگی فعالیت شرکت‌کنندگان توضیح داده شود.
    5. اعضای گروه به‌طور فعال درگیر باشند.
    6. گزارشی درباره نتایج از شرکت‌کنندگان دریافت شود تا معلوم شود دانش آموزان بیشتر به اصل مورد نظر توجه داشته‌اند، تا به نتایج.
    7. این روش با روش‌های دیگر تکمیل شود.
    8. دانش آموزان تشویق شوند تا به فرآیند شبیه سازی جنبه‌های دیگری بیافزایند.
    9. شبیه سازی در قالب زمانی که به آن اختصاص یافته به پایان رسانده شود.
    10. بعد از تجربه شبیه سازی به شرکت‌کنندگان فرصت داده شود تا آن را با زندگی واقعی مقایسه نمایند.
    11. یادگیرندگان تشویق شوند در حین شبیه سازی درباره باورها و احساس‌شان صحبت کنند.
    12. یادگیرندگان تشویق شوند درباره شباهت تجربه با واقعیت صحبت کنند.
    13. یادگیرندگان تشویق شوند درباره فعالیت‌های آینده که می‌تواند بر پایه تجربه شبیه سازی انجام شود بحث کنند.
    14. مطالب، خلاصه شده، تعمیم یابد و نتیجه‌گیری به عمل آید.
    15. با پایان یافتن تجربه به فعالیت‌های جدیدی که می‌توان شروع کرد اشاره شود.
    16. تنوع در شبیه سازی رعایت شود.( مشایخ و بازرگان ،1382)
    استفاده از شبیه سازی می‌تواند در قالب یک گروه بزرگ، گروه‌های کوچک، دو نفری یا انفرادی انجام شود.
    ارزیابی فراگیران در موقعیت آموزشی شبیه سازی شده
    مطلب مشابه :  دانلود مقاله عوامل موثر بر عملکرد شغلی و ایجاد انگیزه در کارکنان

  • در پایان هر دوره یا بخشی از مطالب دوره و هر زمان مدیر دوره لازم بداند،آزمون برگزار می شود.برگزاری آزمون لزوماً نباید با روش های مجازی صورت گیرد بلکه به تناسب و بسته به شرایط می توان از آزمون های سنتی و یا ترکیبی از آزمون سنتی و مجازی استفاده کرد.در صورت استفاده از آزمون مجازی،فراگیران در محیط مجازی به سوالات خود پاسخ داده و بعد از اتمام آزمون از نتیجه ارزیابی خود مطلع می شوند.همچنین در صورتی که برخی از سوالات جواب های نادرست داده باشد راهنمایی های لازم به وی صورت خواهد گرفت.
    مزایاو معایب استفاده از شبیه سازی( شبیه سازی کامپیوتری)
    مزایا
    1-شبیه سازی از پیچیدگی زیاد بسیاری از وظایف یادگیری که در دنیای واقعی وجود دارد می کاهد ، به نحوی که دانش آموزان می توانند فرصت تسلط بر مهارت هایی را به دست بیاورند که در دنیای واقعی امکان کسب آن نیست .
    این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.