منابع پایان نامه درباره دانش آموختگان

دانلود پایان نامه

آمریکا به حمایت از این فرقه در مقاله ای به قلم سناتور کیتینگ اقدام می کند. به نوشته ی نشریه ی رسمی بهائیان در 18 فوریه سال 1963 سناتور فوق الذکر در مقاله ای به حمایت از بهائیان برخاسته که در آن ایام در مراکش دستگیر و به جرم اقدامات سوء خود به اعدام محکوم شده بود.
پیوند بهائیت با دولت انگلیس در سده ی اخیر از مسائلی است که مورخان و مطلعان رشته ی تاریخ و سیاست بر روی آن به نوعی اجماع دارند که از قرن 20 میلادی به بعد شکلی نمایان تر به خود گرفته است. این اجماع به دلیل تعصبات دینی مخالف بهائیت نیست بلکه برداشت طبیعی و معقول این نویسندگان از یک واقعیت مسلم تاریخی است.یکی از دلایل این نویسندگان وجود روابط آشکار سران فرقه ی بهائیت با انگلیس در طول تاریخ و اعطای لقب سر و شوالیه از سوی پادشاه انگلیس به عباس افندی در اوایل قرن بیستم میلادی می باشد که تصویر آن در کتب مختلف آمده است. عباس افندی با قبول این نشان و لقب به تابعیت انگلیس درآمد و تبعه ی آنها شد. تنها در این زمینه نبود که انگلیسی ها به حمایت از این فرقه پرداختند. بلکه پیشوای بهائیان مورد حمایت آشکار چرچیل وزیر مستعمرات انلگیس ، هربرت ساموئل کمیسر عالی بریتانیا در فلسطین و رونال استورز فرماندار حیفا قرار داشت و حتی یک شاعد عینی نیز برای این نکته صحه می گذارد که بهائیان آنجا مورد توجه و اطمینان کامل مقام های انگلیسی حکومت انگلیس بودند و اکثر آنها در مقام های حساس دولتی مانند فرمانداری ، ریاست ثبت اسناد و ماموریت های خیلی بالایی در این سرزمین مشاهده می شدند. اینها تنها نمونه هایی از مواردی است که نشان دهنده ی سوء استفاده ی سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی پیر استعمار در حمایت از این فرقه ی انحرافی است.
علاوه بر این دو کشور استعماری بهائیت از دیرباز با روسیه ی تزاری نیز تعامل و پیوند داشته است و حتی در آثار خود بهائیان شواهد و دلایل تاریخی وجود دارد که بیانگر وابستگی سران فرقه ی بهایی به روسیه ی تزاری است. از جمله ی این موارد می توان به حبس میرزا حیدرعلی اسکویی و جمعی از بهائیان در تبریز اشاره کرد که کنسول روسیه به شجاع الدوله حاکم وقت تبریز ، تغیر نمود و شخصا شبانه به زندان رفته بهائیان را آزاد کرد و با درشکه ی شخصی خود به کنسول گری برد و از آن ها پذیرایی کرد. هم چنین عباس افندی صراحتاً به نقش دولت تزاری درگردآوری الواح وکتب در مسائل بهاییت و بررسی آن توسط همین دانش آموختگان زبان و علوم شرقی در روسیه تصریح می کند. هم چنین در موارد متعددی وجود ارتباط و همکاری بهاییان با موسسات و مراکز سیاسی اقتصادی وابسته به روس تزاری وجود دارد که به موردی از موارد مهم آن اشاره می شود. میرزا ابوالفضل گلپایگانی نویسنده و مبلغ مشهور بهاییان است که نزد آن ها از اهمیت زیاد و برجسته ای برخوردار است . عباس افندی در انجام ماموریت های مهم تبلیغی و نگارش کیفی مهم این فرقه از ابوالفضل گلپایگانی کمک می گرفت . ابوالفضل گلپایگانی در ایام قامتش درسمرقند رساله ای اسکندریه را به نام کاپیتان تومانسکی از جاموسان روس ها بود منتشر کرد و بخشی از آن را در مجله ی روسی وابسته به انجمن همایونی روسی آثار عتیقه به چاپ رساند.
مبحث دوم:اصول اعتقادات از منظر بهائیان
هر دین و آئینی از اصول اعتقادی و فروع و احکام عملی تشکیل شده است. لیکن تمام ادیان توحیدی در چند اصل با هم مشترکند:
برای توضیح اصول عقاید بهائیان ابتدا لازم است که اصول مشترک تمام ادیان توحیدی را بیان کنیم و عقیده تحریفی بهائیان و رهبران آن‌ها راجع به این اصول ذکر کنیم، اصول مشترکی که تمام ادیان الهی به آن‌ها اتفاق‌نظر دارند، سه تا اصل است. توحید ،نبوت ، معاد. یعنی تمام ادیان الهی و توحیدی در این اصول مشترکند و اختلافی نسبت به آن‌ها ندارند.

گفتار اول: اعتقاد به تجلی و تجسد خداوند در میرزا حسینعلی بهاء
توحید به معنی یگانگی خداست، یکی از اعتقادات بهائیان اعتقاد به خدا بودن میرزا علی‌محمد باب و حسینعلی بهاء است، در جای جای کتاب‌های مختلف محمدعلی باب و حسینعلی بهاء به این موضوع اشاره شده است. مثلاً حسینعلی بهاء در زمانی که در زندان عکا بود گفته است که: «واسمع ما یوحی من شطر البلاء علی بقعه المحنه و الا قبلاً من سوره القضاء انه لا اله انا المجون الفرید: « بشنو آنچه را که وحی می‌شود از مصدر بالا بر زمین غم و اندوه از مصدر قضا بر ما به این که نیست خدایی جز من زندانی تنها»
– «تفکر فی‌الدنیا و شأن اهلها ان الذی خلق العالم لنفسه قد حبس فی اخرب الدیار بما اکتسبت ایدی الظالمین .در خصوص دنیا و حالات مردم آن بیندیش زیرا آن‌که جهان را برای خود خلق کرد در خراب‌ترین مکان‌ها به زندانی ستمکاران است.
– ان الذی خلق العالم لنفسه منعوه ان ینظر الی احد من احبائه.
از بهاءالله پرسیدند که شما که خود را خدا می‌دانید چرا بعضی از مواقع می‌گویی، ای خدا و در بعضی از نوشته‌هاست از او استمداد می‌کنی؟ بهاءالله جواب داد «یدعو ظاهری باطنی و باطنی ظاهری لافی الملک سوای رکنی‌الناس فی غفله مبین» باطن من ظاهرم را می‌خواند و ظاهرم باطنم را.»در جهان معبودی جز من نیست، لیکن مردم در غفلت آشکارند.
باز در جای دیگر می‌گوید: «ای گروه انشاء بشنوید ندای صاحب اسماء را که ندا می‌کند، از مصدر زندان بزرگ خویش، این که نیست خدایی جزمن توانای کبریا، متکبر، متعالی و دانای حکیم .
در کتاب تاریخ الصدور از عباس‌افندی به خدایی میرزا حسینعلی چنین اذعان و اعتراف شده است «ای تقبل الی الله و منقتطع الی الله» مقام ظاهر قبل نبوت کبری و مقام حضرت اعلی الوهیت مشهودی و مقام جمال اقدس احدیت ذات هویت وجودی و مقام این عبد عبودیت محضه صرفه بحته و هیچ تأویل و تفسیری ندارد .

مطلب مشابه :  منبع تحقیق با موضوع ناخودآگاه جمعی و دوگانه انگاری

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوندبرای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید.

رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

در جایی دیگر می‌گوید گوش دار که از مصدر بالا بر زمین سخت و ابتلا این وحی نازل شد که نیست خدایی جزء من تنها که در زندان به دست بندگان ظالم خود گرفتارم
از عباس‌افندی راجع به آیه‌ ای از باب پرسیدند در مورد مرد شومی که به هیکل خدا می‌نشیند، عباس‌افندی پاسخ داد: مقصود از مرد شوم میرزایحیی ازل برادر میرزا حسینعلی است.
بنابراین همانطور که از بیانات رهبران بهایی بر می‌آید آن‌ها اصلاً اصل توحید را نپذیرفتند. همه را به اطاعت و خضوع و خشوع از خودشان وا می داشتند در حالی که خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: قل انما بشر مثلکم… من هم بشری هستم مثل شما، تنها تفاوت من این است که به من وحی می‌شود… در حالی که رهبران بهایی به صراحت تمام ادعای خدایی و مالکیت جهان را دارند، حسینعلی بهاء می‌گوید: «به تحقیق ظاهر شده است. محبوب عالمین، مقصود عارفین، معبود اصل آسمان‌ها در زمین و محل سجده و سجود اولین و آخرین
گفتار دوم: منسوخ شدن ادیان گذشته و تشریع دین جدید
بهائیان مانند بابیان معتقدند که با ظهور بهاءالله، شریعت اسلام پایان یافته است و دوره‌ی رسالت حضرت‏ محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم سپری شده است و این دوره، دوره‌ی زمامداری جمال اقدس ابهی- بهاءالله- و آئین اوست. رهبران بهائی چنین می‌گویند که هر دین و شریعتی، مدت محدود و معینی دارد و این دوره‌ی محدود تقریباً هزار سال است و هرگاه دوره‌ی هر دینی به پایان رسیده آن دین به وسیله دین و شریعت جدید، نسخ می‌شود. بهائیان دلیل عقلی این نسخ را مقتضیات زندگی بشر و تکامل و رشد عقل و فکر او می‌دانند و معتقدند دین و شریعت همیشه در حال تحول و دگرگونی است
حسینعلی در ابتدای امر خود را من یظهره‌الله موعود نامیده بود. ولی از نوشته‌های ضد و نقیضی که راجع به پیامبر و نبوت دارد بر می‌آید که علی‌رغم اقرار و اعتراف خود به ختم نبوت ادعای نبوت و پیامبری نیز دانسته است: حسینعلی بهاء در مورد خاتمیت رسالت می‌گوید: کما انتم تقرون فی‌الکتاب بان الله لما ختم النبوه العلیاء بلقائه و کان ذلک حتم مختوم.
یا در جای دیگر می‌نویسد الصلوه و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرساله و النبوه و علی آله و اصحابه دائماً ابداً سرمداً: سلام و درود به آقای اهل عالم و پرورش دهنده امت‌ها کسی که به نبوت و رسالت پایان یافته و بر خاندان و دوستانش سلام و درود دائمی و ابدی و سرمدی باد
و باز می‌گوید: از این گذشته خاتم النبین از محکمات آیات کتاب رب‌العالمین است، اگر هزار و دویست و هفتاد سنه احدی به معنی آن مطلع شد حال هم معانی کلمات منزله بیان را نفی دون‌الله می‌تواند ادراک نماید.
با این‌‌که حسینعلی بهاء به صراحت ختم رسالت را بیان می‌کند با این همه عباس‌افندی می‌نویسد: آن مظاهر نبوت کلیه که با او استقلال اشراق نموده‌اند. مانند حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمد (ص) و حضرت اعلی و حضرت جمال مبارک.
میرزا حسینعلی بهاء باز در کتاب اقتدارات می‌گوید ای خدا،من آنان را دعوت نکرده‌ام جزء به چیزی که تو مبعوثم کرده‌ایی و اگر گفته‌ام بیاید به سوی من و نظری داشته‌ام جزء چیزی که تو به او ظاهر ساخته‌ایی و مبعوثم کرده‌ایی.
گفتار سوم: انکار قیامت
قیامت هم مثل توحید و نبوت از اصول اساسی تمام ادیان الهی است، رهبران بهایی قیامت به آن مفهوم پذیرفته شده نزد ادیان الهی قبول ندارند و در واقع آن را یک اعتقاد واهی می‌دانند، حسینعلی بها: در کتاب لوح اقدس می‌گوید: به تحقیق قیامت برپا شده و اسرافیل در صور دهید و منادی هم ندا داد و زمین هم به ظهور من متزلزل شد و کوه‌ها هم به ظهور من مانند پنبه زده شد و آسمان‌ها هم پیچیده شد و بهشت هم در طرف راست قرار داده شد، و آتش هم باشتغال درآمد بازهم انکار می‌کنند.
علی‌محمد باب می‌گوید: مراد از یوم قیامت، یوم ظهور شجره حقیقت است و مشاهده نمی‌شود که احدی از شیعه یوم قیامت را فهمیده باشد بلکه موهوماً امری را توهم نموده که حقیقت ندارد و آنچه عنوان کرد و نزد عرف و اهل حقیقت تصور از یوم قیامت این است که ظهور شجره حقیقت در هر زمان به هر اسم الی حین غروب آن یوم قیامت است. مثلاً از یوم بعث عیسی تا یوم عروج آن قیامت موسی بوده که ظهور الله در آن زمان ظاهر بود به ظهور آن حقیقت که جزا داد هرکس که مومن به موسی بود و از حین ظهور شجره بیان (یعنی علی‌محمد باب) الی مایغرب قیامت ظهور الله است که در قرآن خداوند وعده فرموده بود که اول آن بعد از دو ساعت و یازده دقیقه از شب پنجم جمادلی‌الاول سنه 1260 اول یوم قیامت قرآن بود .
حسینعلی بها نیز قیامت را توهم دانسته و گفته است قدری تفکر نما تو همان در بین ملأ فرقان بود از ظهور قائم و ظهور قیامت و ظهور ساعت، بعد از ظهور نقطه اولی روح ما سواه فداه معلوم شود که جمیع خاطی بودند و به نظره از بحر علم مشروب نه، بهائیان برای توجیه اعتقادات کفرآلود خود به تأویل آیات قرآن پرداخته‌اند آیات قرآن کریم درباره قیامت آن قدری صریح است که جای هیچ‌گونه تأویل بر نمی‌دارد. میرزا جانی کاشانی می‌نوشت: مراد از قیامت نه قیامت کبری است و بلکه منظور از قیامت، قیامت قائم می‌باشد.
حسینعلی بهاء می‌گوید: ای جماعت بهائیان گوارا باد شما را این بهشت که بقاء جمال من است و هم‌چنین می‌گوید: بگویید مردم که قیامت برپا شده و گذشت قیامت تمام شد. قیامت و صاحب قیامت که من باشم آمد و زلزله زمین تمام شود اگر کسی بگوید که بهشت کجاست. آتش دوزخ، پس ای جماعت بهائیان جواب مردم را بگویید که قیامت عبارت است از ظهور میرزا حسینعلی است و بهشت دیدن روی میرزا حسینعلی است، آتش دوزخ همان جان توست در صورتی‌که ایمان به حسینعلی نیاورده باشید.
از این بیانات به خوبی مشخص است که رهبران بهایی قیامت را بطور کلی انکار می‌کنند و مفهوم قیامت از نظر آن‌ها در همین دنیا اتفاق می‌افتد و در این

این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید