مقاله الگوریتم بهینه سازی و هزینه تمام شده

دانلود پایان نامه
  • این پایان نامه به دنبال ارزیابی باطری هایی است که در حال حاضر در بازار موجود هستند و برای استفاده در خوردروهای هیبریدی مناسب می باشند.  ایجاد روشی برای تعیین باطری های مقدار بهینه برای یک وسیله نقلیه معین از اهداف اصلی این پایان نامه می باشد.
    8 نمونه باطری ارزیابی می شوند و نتایج بدست آمده برای اطلاع رسانی در یک الگوریتم بهینه سازی استفاده شده است. نتایج این بهینه سازی مطابق با گرایشات فعلی در PHEV ها می باشند که نشان می دهند برنامه صحیح است. ابتدا ساختار شیمیایی تشکیل دهنده باطری ها مورد مطالعه قرار گرفته اند و آنهایی که مناسب برای کاربردهای خوردروهای هیبریدی متصل به شبکه می باشند توسط الگوریتم بهینه سازی PSO انتخاب و برای چند نمونه خودرو طراحی شده اند. هدف بهینه سازی یافتن یک مقدار اندازه حداکثری از تابع هدف می باشد. فضای طراحی با حدود کاربرد مشخصی بر اساس هزینه و از حجم و ولتاژ باطری تعریف می شود. ابزار بهینه سازی در MATLAB کد گذاری می شود.
    علاوه بر آن یک روش طراحی مقدار باطری و محاسبه طول عمر آن و همچنین هزینه تمام شده خوردرو انجام شده است که در پایان به آن پرداخته می شود.
     
     
     
    فصل اول
    مقدمه و کلیات

  •  
     
     
     
     
     
     
     
     
    1-1 مقدمه
    توسعه پایدار بدون حفظ و نگهداری صحیح محیط زیست میسر نخواهد بود و به همین دلیل، به کار گیری فناوری های سبز یکی از الزامات آتی صنعت خواهد بود. چرخ صنعت بدون انرژی نخواهد گردید و آنچه بیش از پیش به نگرانی های بین المللی در زمینه انرژی دامن زده است، محدود بودن منابع سوخت های فسیلی است.
    تولید برق با استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند به عنوان خط مقدم جبهه ی مبارزه با تخریب محیط زیست تلقی شود. از طرفی دیگر، صنعت حمل و نقل نیز در تصویر سازی آینده ی نه چندان دور خود به دنبال جایگزینی خودروهای متعارف با خودروهای الکتریکی است. مطابق آنچه پیش بینی شده است، تعداد خودروهای الکتریکی که قابلیت شارژ شدن از پریز های معمولی را دارند تا سال 2017 به 2/5 میلیون خودرو خواهد رسید. ورود گسترده خودروهای الکتریکی به بازار، پیوند نامسبوقی میان دو صنعت برق و حمل و نقل پدید خواهد آورد و اکنون این صنعت برق است که باید از هم اکنون آمادگی های لازم برای پذیرش چنین تغییراتی را داشته باشد. تغییراتی که در صورت مدیریت و برنامه ریزی نادرست می تواند به یک چالش برا ی صنعت برق تبدیل شده و در مقابل، در صورت ایجاد یک چارچوب اجرایی صحیح، به عنوان یک فرصت شناخته شود.
    مفهومی که در ادبیات علمی امروز از آن به اتصال خودرو به شبکه یا به اختصار V2G تعبیر می شود، جز یک همکاری از نوع برد–برد میان حوزه حمل و نقل و حوزه تامین انرژی الکتریکی نیست، که اجرای بهینه ی آن نیازمند جاسازی قطعه ی جدیدی به نام خودروهای الکتریکی در پازل پیچیده ی صنعت برق است.
    هم اکنون خودروهای الکتریکی وارد بازار حمل و نقل جاده ای شده اند و زیر ساخت های لازم برای پیاده سازی V2G نیز در آینده ای نزدیک فراهم خواهد آمد. شاید آنچه غیبتش در این میان بیشتر به چشم آید، عدم یک برنامه اجرایی منسجم برای عملی ساختن مفهوم V2G است. علی رغم تلاش های اخیری که در این مورد صورت گرفته است، هنوز نقاط مورد ابهام بسیاری وجود دارند که تردید هایی را در چگونگی اجرای این پروژه فرا روی ذهن مدیران و مهندسان صنعت برق قرار می دهند.
    این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.