دانلود پایان نامه درمورد شرکت پست جمهوری اسلامی و احکام دادگاه

دانلود پایان نامه

3- برای کلیه افراد بالای 15 سال که سند مکانیزه ثبت کل وقایع برای آنان تنظیم می شود، نظیر:
– واردین به تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

  • – فاقدین شناسنامه بالای 15 سال.
    – افرادی که اسناد سجلی آنان از بین رفته است.
    – افرادی که صدور شناسنامه جدید برای آنها ناشی از احکام دادگاه مبنی بر ابطال سند قبلی و صدور سند مجدد (ابطال و صدور) است.
    4- موارد صدور شناسنامه المثنی بالای 15 سال، نظیر:
    – فقدان.
    – جعل.
    – تعویض شناسنامه المثنی. [47]
     
    گفتار دوم : کارت ملی و ترتیب صدور آن
    در سال 1355 موضوع استفاده از شماره یکه مطرح گردید و مکاتباتی بین دو سازمان ثبت احوال و برنامه و بودجه وقت انجام گرفت لیکن در مراحل اولیه متوقف شد. تا این که در سال 1363 از طرف وزارت کشور وقت پیشنهاداتی در این زمینه به دولت ارائه و پس از رفت و برگشت های متعدد نهایتاً در سال 1366 به عنوان یک لایحه به مجلس رفت و مورد تصویب قرار گرفت و پس از این مصوبه مراحل قانونی و اجرایی از جمله آیین نامه اجرایی آن به تصویب دولت رسید، در سال (1379) به سازمان ثبت احوال ابلاغ  شد و از این رو با تلاش های مجدانه ای که از طرف ثبت احوال صورت گرفت در همان سال (1379) پایگاه به صورت عملیاتی آغاز به کار کرد و فعالیت صدور کارت شناسایی ملی نیز از سال 1380 شروع گردید.[48]
     
    مطلب مشابه :  منبع تحقیق درمورد دسته‌بندی ون دِون و درازین و دسته‌بندی ونکاترامان

  • کارت ملی یک برگ شناسایی ملی است که برای آحاد ایرانیان قابل صدور است. [49] طبق ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون الزام اختصاصی شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب 1378، کارت ملی عبارت از:
    سند شناسایی اتباع ایرانی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور صادر می شود و در آن مشخصات فردی، شماره ملی و کد پستی محل سکونت دارنده کارت درج می شود و شماره ملی عددی است 10رقمی و منحصر به فرد که توسط سازمان برای هر فرد ایرانی تعیین و به وی اختصاص داده می شود.
    کد پستی عددی است 10رقمی و یگانه که توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تنها برای شناسایی هر مکان تعیین و به آن اختصاص داده می شود.
    طبق ماده 2 آیین نامه فوق­الذکر کلیه افراد بالای 15 سال سن موظفند پس از اعلام سازمان با در دست داشتن مدارک لازم و برابر زمانبندی، برای دریافت و تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی خویش اقدام نماید. که اعتبار اولین کارت شناسایی ملی از تاریخ صدور به مدت 7 سال است و تغییر اعتبار در دوره های بعد بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران خواهد بود (تبصره ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون الزام اختصاصی شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی).
    افراد زیر می توانند تقاضای صدور کارت ملی نمایند:
    1- متقاضیان بالای 15 سال.
    2- ولی قانونی(پدر-جد پدری) برای افراد 15-18 سال.
    3- نماینده قانونی (وکیل).
    مطابق آیین نامه فوق کارت شناسایی ملی مجدد به دلایل زیر برای تقاضا کننده صادر می شود:
    این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.