دانلود پایان نامه ارشد با موضوع اندازه شرکت، شهرت شرکت، قصد استفاده، پرسش نامه

ت و قسمت دوم مربوط به پیشنهاداتی است که به محققین آتی ارائه می شود.

5-3-1 پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات در راستای فرضیه اول
به شرکت ها توصیه میشود که تصاویری از قسمت های مختلف شرکت در وبلاگ خود بیاورند. از دارایی ها و کارمندان خود تصاویر تبلیغاتی در صفحه خود منتشر کنند.
همچنین به مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت هایی که قصد فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک دارند پیشنهاد می گردد صورت های سود و زیان و صورت های مالی شرکت را به شکلی ساده و شفاف که قابل بهره برداری توسط مشتریان باشد را در اختیار آنان قرار دهد تا از این طریق زمینه را برای شکل گیری اعتماد اولیه در خریداران ایجاد نماید.
پیشنهادات در راستای فرضیه دوم
از آنجاییکه کیفیت اطلاعات ارائه شده رابطه مثبت و معناداری با اعتماد اولیه مشتریان دارد به مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت هایی که قصد فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک دارند پیشنهاد می گردد بصورت میدانی اقدام به شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازهای اطلاعاتی مورد نیاز مشتریان برای خرید محصولات بپردازند که از جمله راهکارهایی که می توان بدین منظور استفاده کرد می توان به اعمال کنترل های نامحسوس نیروهای فروش در بخش فروش حضوری و نحوه پاسخگویی آنان به مشتری و استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و اخذ بازخورد از مشتریان اشاره کرد، برای ارائه اطلاعات مناسب، می بایست در ابتدا اطلاعات دریافت گردد تا متناسب با آن، اطلاعات لازم ارائه گردد. پس از آن اطلاعات مورد نیاز مشتری را به زبانی ساده و قابل فهم در کنار تصویر و مشخصات محصول را در سایت شرکت عرضه نمایند.
پیشنهادات در راستای فرضیه سوم
ادراک مشتری از شهرت و اعتبار شرکت نقش مهمی در ایجاد اعتماد در مشتری دارد. هر چه شهرت و اعتبار شرکت نزد مشتری بالاتر باشد، باعث اعتماد بیشتر او می شود. از این رو به شرکت هایی که قصد ورود به حوزه فروش اینترنتی دارند پیشنهاد می گردد در زمینه فروش حضوری با شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و برآورده نمودن آن ها به بهترین شکل ممکن، بکارگیری اصول مشتری مداری، استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری زمینه را برای جلب رضایت مشتریان فراهم آورند که انجام این امور از یک سو منجر به شکل گیری وفاداری در مشتریان گردیده و از سوی دیگر بواسطه تبلیغات دهان به دهان مشتریان وفادار زمینه را برای افزایش شهرت و اعتبار شرکت فراهم می آورد. همچنین در زمینه نحوه فروش اینترنتی پیشنهاد می گردد شرکت از مکانیزم های امنیتی بهره موثرتری بگیرند تا این باور در مصرف کنندگان ایجاد شود که خرید اینترنتی به اندازه خرید حضوری از ایمنی و امنیت کافی برخوردار است .
پیشنهادات در راستای فرضیه چهارم
با توجه به تایید وجود ارتباط معنادار بین کیفیت ارتباطات برقرار شده و اعتماد اولیه در خریداران اینترنتی به مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت هایی که قصد فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک دارند پیشنهادات زیر ارائه می گردد:
استقرار سیستم های نظر سنجی و اخذ بازخورد از مشتریان در راستای بهبود کیفیت خدمات و انطباق هر چه بیشتر خدمات با نیازها و خواسته های مشتریان.
تخصیص یک بخش مجزا در سایت در خصوص رسیدگی به شکایات مشتریان به نحوی که پس از بررسی شکایت مشتری نتیجه رسیدگی به شکایت وی در اسرع وقت به وی اطلاع رسانی شود.
شرکت با برگزاری جلساتی برای مشتریان وفادار خود در خصوص اطلاع رسانی نحوه خرید اینترنتی از شرکت، آموزش این نوع خرید، مزایای آن اقدام به ترویج این نوع خرید و اعتماد سازی نماید که این امر دارای دو مزیت می باشد : یکی این که مشتریان وفادار شرکت به راحتی این نوع خرید را می پذیرند و دیگر اینکه مشتریان وفادار از طریق تبلیغات دهان به دهان و صحبت با خریداران بالقوه زمینه را برای ترویج این نوع خرید مهیا خواهند نمود.

5-3-2 پیشنهاد برای تحقیقات آینده
بررسی میزان رضایت مشتریان دارای تجربه خرید اینترنتی.
عوامل موثر بر قصد استفاده از تجارت الکترونیک شرکت با شرکت (B2B).
بررسی تاثیر تبلیغات دهان به دهان در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در خرید اینترنتی.
شناسایی و دسته بندی عوامل آشنایی مشتریان با خرید اینترنتی.
مقایسه وب سایت های تجاری شرکتهای خارجی و داخلی.
بررسی اهمیت ویژگیهای وب سایت از دید مشتریان و مقایسه آن با عملکردِ وب سایت شرکت در آن ویژگیها و شناسایی ضعف های وب سایت شرکت.

5-4 محدودیت های تحقیق
با توجه به اینکه این تحقیق در حوزه لوازم و تجهیزات پزشکی انجام گرفته، نتایج این تحقیق قابلیت تعمیم قطعی به سایر حوزه ها را ندارد.
محدودیت های اینترنت در ایران به احتمال زیادی بر نتایج و میزان استفاده مشتریان از خرید اینترنتی تاثیرگذار است و نتایج تحقیق نیز از این محدودیت متاثر می باشد.
کم بودن افرادی که تجربه خرید اینترنتی داشته اند.

پیوست ها

پرسشنامه
پاسخ گوی ارجمند
پرسش نامه ای که تقدیم جناب عالی شده به منظور گردآوری داده های برای انجام تحقیقی با عنوان: بررسی ارتباط بین شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در وب سایت های تجارت الکترونیکB2C(مطالعه موردی: لوازم و تجهیزات پزشکی) طراحی شده است. اطلاعاتی که شما ارائه می کنید ما را در درک بهتر این مسئله کمک می نماید. از این رو قدردان و سپاسگزار شما هستیم.
فرزاد رنج
ب
ر
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

مشخصات کلی
جنس: زن O مرد O
وضیعت تاهل: مجرد O متاهل O
سن(سال): 30-20 40-31سال 50-41 سال بیشتر از 50 سال
میزان تحصیلات: دیپلم O فوق دیپلم O لیسانس O فوق لیسانس O دکتری O

اندازه شرکت
1- با بررسی وبلاگ شرکت این شرکت بازرگانی اجتماعی، شرکت خیلی بزرگی است.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
2- با بررسی وبلاگ شرکت این شرکت بازرگانی اجتماعی یکی از بزرگترین تامین کنندگان لوازم پزشکی است.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
3- با بررسی وبلاگ شرکت این شرکت وضعیت دارایی مناسبی نسبت به سایر شرکت های رقیب دارد
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
4- با بررسی وبلاگ شرکت میزان فروش این شرکت نسبت به سایر شرکت ها رقیب بیشتر است
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
5- با بررسی وبلاگ شرکت این شرکت بازرگانی اجتماعی مهمترین تامین کننده لوازم پزشکی می باشد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
کیفیت اطلاعات ارائه شده
6-این شرکت بازرگانی اجتماعی دروبلاگ خود در مورد اقلامی که می خواهم خرید کنم اطلاعات دقیقی ارائه می کند.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
7-بطور کلی من عقیده دارم که شرکت بازرگانی اجتماعی اطلاعات مفیدی دروبلاگ خود ارائه
می کند.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
8-این شرکت بازرگانی اجتماعی، دروبلاگ خود اطلاعات موثقی ارائه می کند.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
9-این شرکت بازرگانی اجتماعی، دروبلاگ خود زمانیکه من میخواهم معامله کنم اطلاعات کافی در اختیارم قرار می دهد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?

شهرت شرکت
10-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی معروف است.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
11-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی شهرت خوبی دارد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
12-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی به صادق بودن شهرت دارد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
13-من با نام شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی آشنا هستم.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
کیفیت ارتباطات
14-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی مورد خدمات خود اطلاعات دقیقی ارائه می کند.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
15-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی به بازخورد من نسبت به خدمات خود توجه می کند.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
16-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی، اطلاعات مفیدی را در اختیار من قرار می دهد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?
17-این شرکت بازرگانی درشبکه اجتماعی اطلاعات بموقع در اختیار من قرار می دهد.
کاملاً موافقم? موافقم? نظری ندارم? مخالفم? کاملاً مخالفم?

Correlations

ash
etav
اندازه شرکت
Pearson Correlation
1
.157**

Sig. (2-tailed)

.006

N
300
300
اعتماد اولیه خریدارن
Pearson Correlation
.157**
1

Sig. (2-tailed)
.006

N
300
300
**. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).

Correlations

kiet
etav
کیفیت اطلاعات ارائه شده
Pearson Correlation
1
.168**

Sig. (2-tailed)

.003

N
300
300
اعتماد اولیه خریدارن
Pearson Correlation
.168**
1

Sig. (2-tailed)
.003

N
300
300
**. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).

Correlations

Correlations

shsh
etav
شهرت شرکت
Pearson Correlation
1
.152**

Sig. (2-tailed)

.008

N
300
300
اعتماد اولیه خریداران
Pearson Correlation
.152**
1

Sig. (2-tailed)
.008

N
300
300
**. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).

Correlations

Correlations

kier
etav
کیفیت ارتباطات
Pearson Correlation
1
.226**

Sig. (2-tailed)

.000

N
300
300
اعتماد اولیه خریداران
Pearson Correlation
.226**
1

Sig. (2-ta

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *