دانلود تحقیق با موضوع شرکت های توزیع برق و چالش ها و فرصت ها

دانلود پایان نامه
  • ب) Lead-Acid ،Lithium-ion
    1-5-5 شرکت های سازنده تجهیزات پشتیبان
    راه اندازی و استقرار سیستم V2G همانند هر فن آوری دیگری، نیازمند بازیگرانی برای تامین و بهره برداری زیر ساخت های لازم آن است. این شرکت ها با تولید تجهیزات سخت افزاری همچون ایستگاه های شارژ و دشارژ، اندازه گیر ی هوشمند، تجهیزات مخابرات بیسیم و شبکه ای و همچنین با ارائه خدمات نرم افزاری مربوط به این تجهیزات و شبکه های مخابراتی و رایانه ای زیر ساخت های لازم برای V2G را فراهم می آورند.
    یکی از مهمترین زیر ساخت های لازم برای سیستم V2G، ایستگاه های شارژ و دشارژ سریع ماشین هاست که نیاز به استفاده از فن آوری های نوین برای تولید آن ها دارد.این ایستگاه ها باید قابلیت اتصال دو سویه به شبکه را داشته و مطابق با نیازمندی ها و استانداردهای شرکت های عملیاتی در حوزه برق رسانی طراحی و ساخته شوند. دسته دیگر زیر ساخت ها مربوط به نیازمندی های ارتباطی و اندازه گیری شبکه هوشمند است. برای راه اندازی V2G با تمامی کارکردهای و مزایایی که پیش از این بدان پرداخته شد نیازمند شبکه ای هوشمند برای مدیریت و کنترل شارژ و دشارژ ماشین ها هستیم. راه اندازی شبکه هوشمند خود نیاز به اندازه گیری های هوشمند و سیستم های مخابراتی دارد. سیستم های مخابراتی در شبکه هوشمند با در نظر داشتن خودروهای الکتریکی می تواند به دو صورت PLC  و بی سیم تشکیل گردد.
    1-5-6 مالکان خودروهای الکتریکی
    مالکان خودروهای الکتریکی، برق مورد نیاز برای شارژ خودروی خود را از شرکت های توزیع برق خریداری می نمایند و در عین حال می توانند باتری خودرو را در V2G مشارکت دهند. چنانچه مصرف کننده بخواهد در فرآیند پاسخ تقاضا شرکت نماید و یا از خودروی خود برای مشارکت در بازار بهره ببرد، نیاز به کنتور هوشمند یا حداقل کنتور بازه ای است. کنتور بازه ای[3] این قابلیت را دارد که مصرف انرژی الکتریکی در بازه های زمانی یک ساعته یا کمتر را اندازه گیری نماید. کنتورهای قدیمی فاقد این قابلیت بوده و تنها مصرف برق را به صورت تجمعی اندازه گیری نموده و معمولا به صورت ماهانه یا چندماهه قرائت می شوند و برای V2G مناسب نیستند.
    مالک خودرو با قوانین فعلی بازارهای برق تنها می تواند از طریق یک نهاد واسطه به نام تجمیع کننده به طور غیر مستقیم در بازار برق مشارکت داشته باشد. مالکین خودروهای الکتریکی با تجمیع کننده ها وارد مذاکره و عقد قرار داد شده و بدین ترتیب می توانند به طور غیر مستقیم در بازارهای برق حضور داشته باشند.
    1-5-7  شرکت های تجمیع کننده
    علت ایجاد نهادی به عنوان تجمیع کننده آن است که از نقطه نظر شبکه، توان مصرفی خودروهای الکتریکی و یا توان تزریقی شان به شبکه در حالت V2G، بسیار ناچیز بوده و همانند یک نویز برای شبکه محسوب می شود و لذا مشارکت مستقیم این خودروها در بازار برق به دلیل ابعاد کوچک شان مناسب نیست. دلیل دیگر آنکه، بهره بردار شبکه به علت تعدد زیاد این خودروها نمی تواند همان طور که با سایر مشارکت کنندگان در بازار عمده فروشی تعامل مخابراتی داشته و فرامین کنترلی را ارسال می­کند، با سیستم کنترل کننده ی تک تک  خودروهای الکتریکی ارتباط داشته باشد.
    تجمیع کننده واسط برقراری ارتباط خودروی الکتریکی با ISO، RTO و خرده فروش است. به علاوه، تجمیع کننده برای خودروها باتری، تعمیرات و خدمات پارکینگ را تامین می کند. تجمیع کننده با کارخانه های سازنده باتری و صاحبان پارکینگ در ارتباط است .
    1-5-8  ارتباط میان نهادی برای اجرای موفق V2G
    پیاده سازی و توسعه مفهوم اتصال خودرو به شبکه یک فرآیند میان سازمانی است که نیاز به مشارکت نهادهای مختلف اشاره شده در بخش های گذشته دارد. این مشارکت باید در قالب یک ساختار نهادی با روابط تعریف شده تحقق یابد. شکل 1 این ساختار کلان را پیشنهاد می کند.
    شکل(1-1):ساختار نهادی اجرایی پیشنهادی
    ورود خودروهای الکتریکی به خیابان ها و جاده های ایران امری است که در آینده ای میان مدت تحقق خواهد یافت. خوروهای الکتریکی به عنوان یک بار جدید در نگاه اول چالشی برای صنعت برق به نظر می رسد. اما همانطور که در اینجا بیان گردید، این چالش با بکارگیری مفهوم اتصال خودرو به شبکه و مزایای این اتصال می تواند به یک فرصت ویژه تبدیل شود. لازمه پیاده سازی موفق V2G، هماهنگی صحیح نهادهای متولی و بازیگران این عرصه است که می تواند در قالب یک ساختار نهادی اجرایی تعریف شود. ضمن معرفی مفهوم اتصال خودرو به شبکه و چالش ها و فرصت های مرتبط با آن، بازیگران و نهادهای درگیر در این فن آوری را معرفی و پس از مرور نقش هریک، ساختار کلان نهادی را برای اجرا پیشنهاد داده است.
    1-6  باتری ها
    عملکرد و قیمت باتری فاکتورهای اساسی برای گسترش خودروهای الکتریکی هستند. فصل حاضر  شرح مختصری از جریان پیشرفت و تکامل بالقوه از جنبه های مختلف را ارائه می دهد.
    پارامترهای کلیدی متغییرهای طراحی باتری شامل:
    مطلب مشابه :  دانلود پایان نامه آثار منفی گردشگری و تسهیلات گردشگری

  • 1-6-1 انرژی
    ظرفیت ذخیره سازی انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو به طور مستقیم فاصله خودرو و همچنین جرم بسته باتری را از طریق شارژ همیشگی حالت عملکرد (CD) می تواند تعیین کند. نیاز به ذخیره سازی انرژی معمولا از 6kwh  تا 30kwh  بسته به دامنه CD ( در مقایسه با kwh ۲/۱ برای هیبریدی های معمولی و kwh ۵۰/۳۰ برای BEVs )  برای PHEV   در نظر گرفته شده است. ظرفیت ذخیره سازی انرژی ؛در دسترس؛ یا کل  بستگی  به ظرفیت انرژی و اینکه SOC وجود دارد یا نه را نشان می دهد .(به عنوان مثال kwh ۱۰ ظرفیت کل انرژی عملیاتی با ۶۵٪ شارژ که فقط kwh ۵/۶  از انرژی در دسترس می باشد) به طور کلی، انرژی قابل استفاده باتری به صورت خطی با دامنه CD  افزایش پیدا می کند. هر دو انرژی خاص بالا (Wh/Kg) و چگالی انرژی (Wh/I) سبت به کل انرژی (Wh) به جرم باتری Kg / حجم I می باشد  و مهم است  که ظرفیت ذخیره انرژی  بدون توجه به جرم یا حجم اضافی بدست آوریم.
    1-6-2 قدرت
    حداکثر قدرت باتری (W ) مورد نیاز عمدتا به دامنه CD  ، نحوه مدیریت انرژی CD   و وزن کل وسیله نقلیه بستگی دارد. به عنوان مثال، یک خودروی هیبریدی الکتریکی عملیاتی در حالت ترکیبی CD    نیاز به انرژی کمتری  نسبت به یک عملیات که CD   حالت کاملا برقی می باشد، دارد. حداکثر قدرت معمولا به صورت ثابت مانند افزایش AER مفرض می باشد.
    توجه داشته باشید که نرخ P/E با افزایش AER کاهش می یابد. این به خاطر روابط خطی بین انرژی در دسترس باتری و AER می باشد، اگرچه قدرت با افزایش AER تقریبا  ثابت باقی می ماند .
    این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.