دانلود تحقیق با موضوع سیستم مدیریت و اندازه گیری

دانلود پایان نامه

برای این که موضوع روشن تر شود، فرض کنید باتری خودرو در نزدیکی پایان عمر خود قرار گرفته باشد و به میزان 20 درصد دشارژ شده باشد. حال اگر حتی باتری دوباره شارژ شود و به میزان 100 درصد خود برسد نیز منحنی SOC مقدار 80 درصد را نشان خواهد داد و این بدین معنی است که با توجه به عمر مفید باتری دیگر نمی توان از 100 درصد ظرفیت آن استفاده کرد و سیستم  BMS  از این پس تنظیمات خودرو را براساس همین 80 درصد انجام خواهد داد، گویی در خودرو، باتری جدیدی با 80 درصد ظرفیت باتری قبلی نصب شده است.
معمولا از چهار روش برای تعیین وضعیت باتری در منحنی SOC استفاده می شود که در این بخش تنها به ذکر این چهار روش اکتفا می شود :

  1. ولتاژ باتری : هر چه از کارایی باتری به دلایل مختلف از جمله افزایش عمر باتری و یا شارژ و دشارژ های مکرر کاسته شود ،ولتاژ باتری نیز کاهش می یابد و حتی با شارژ دوباره نیز به مقدار اولیه ی خود باز نمی گردد ( اصطلاحا باتری بیش از این شارژ نمی گیرد ). در نتیجه درصد SOC مقدار کم تری را نشان خواهد داد.
  2. جریان باتری : کاهش درصدی SOC نشان می دهد که دیگر نمی توان به اندازه ی جریان اسمی از باتری جریان کشید ( اصطلاحا از باتری بار گرفت )
  3. ترکیبات شیمیایی الکترولیت باتری : کاهش ترکیبات شیمیایی در الکترولیت باتری موجب کاهش توانایی باتری در انتقال الکترون ها بین قطب های مثبت و منفی باتری و به طور کلی کاهش کارایی باتری می شود. این امر در منحنی SOC با کاهش درصد خود را نشان می دهد.
  4. فشار باتری
مطلب مشابه :  دانلود پایان نامه درمورد قانون جرایم رایانه ای مصوب و نظام حقوقی ایران

جدول (2-2):مدارات ظرفیت -ولتاژ
2-3-1-2 سیستم مانیتورینگ
همان طور که از نام این سیستم پیداست، وظیفه ی آن نمایش اطلاعات به دست آمده از سیستم های اندازه گیری برای کاربر و اطلاع از وضعیت کلی سیستم باتری و متعلقات آن است. بسته به نوع فناوری به کار رفته، مانیتورینگ ممکن است تنها شامل مقادیر عددی ولتاژ، جریان، دما، فشار و وضعیت ترکیبات شیمیایی باتری باشد و یا علاوه بر این ها منحنی ها ی  SOC وSOD و …. را در اختیار راننده قرار دهد. هم چنین همه ی آلارم ها ی مربوط به حفاظت های سیستم BMS مانند افت ولتاژها و اضافه جریان ها بر روی مانیتور ظاهر می شود.
 
۴-۲ بلوک دیاگرام BMS
در این قسمت چند نوع BMS را از نظر ساختار بررسی کرده و وظایف بلوک دیاگرام هر کدام از این BMS ها را به صورت مستقل توضیح دادیم و در پایان با توجه به این سه نوع BMS، یک BMS پیشنهاد میکنیم و بلوک دیاگرام آن را هم توضیح میدهیم.
۴-۲-1 معرفی سیستم مدیریت باتری A
Eletric Vehicles[1]
[2] Vehicle-to-Grid
[3] Interval Meter
[4] Battery Management System (BMS)
[5]Balancer
[6] Measuring
[7] Monitoring

این نوشته در آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.