تحقیق با موضوع سیستم‌های اطلاعاتی مدیری و شبکه های عصبی مصنوعی

دانلود پایان نامه
  • 2- (سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت): اطلاعات روتین را جهت برنام‏ ریزی، سازماندهی و کنترل ارائه می‌دهند. سیستمی منسجم برای تهیه اطلاعات به منظور حمایت از برنامه ریزی ، کنترل و عملکرد سازمان است که از طریق ارائه گزارش‌های خاص مدیریتی وظایف مدیریت میانی را پوشش می‌دهد.
    3-(سیستم‌های اتوماسیون اداری ): بهره‌وری کارکنان اداری را افزایش می‌دهند؛
    سیستم‌های ارتباطی و همکاری: کارکنان و مشتریان را قادر به برقراری تعامل و انجام کار با یکدیگر می‌سازند؛
    2-1-7-2-4- فناوری‌های حمایت از تصمیم عبارتند از :(همان منبع)
    1- سیستم حمایت از تصمیم
    2- سیستم حمایت از تصمیم گروهی
    3- سیستم‌های اطلاعات مدیریت عالی
    4- سیستم‌های خبره(ES)
    5- شبکه های عصبی مصنوعی(ANN)
    6-سیستم‌های حمایت ترکیبی
    DSS ها (سیستم‌های پشتیبان تصمیم گیری): مدل‌ها و داده‌ها را جهت حل مسائل نیمه ساختار یافته یا بدون ساختار ترکیب می‌نمایند و نیازمند حضور فعال کاربر می‌باشند. این سیستم‌ها از تصمیم گیرندگان نهایی سازمان و مدیران پشتیبانی به عمل می‌آورند؛
    2-1-7-2-4-1- مفهوم سیستم‌های حمایت از تصمیم (DSS)
    این سیستم‌ها، منابع انسانی (آگاهی‌های فردی) را با قابلیت‌های کامپیوتری ترکیب می‌کنند تا باعث ارتقاء کیفیت تصمیم گیری‌ها مخصوصاً در مورد مسائل نیمه ساخت یافته شوند.
    مزایای DSS
    1- کیفیت بالاتر تصمیم گیری
    2- بهبود ارتباطات
    3- کاهش هزینه
    4- افزایش بهره روی
    5- صرفه‌جوئی در زمان
    6- بهبود رضایت مشتری و کارمند.
    ESS ها (سیستم‌های پشتیبان مدیران اجرایی) از تصمیمات مدیران اجرائی حمایت به عمل می‌آورند؛
    GDSS ها (سیستم‌های پشتیبان تصمیم گیری گروهی) از فرایند کاری گروه (شامل آن‌هایی که در مکان‌های مختلف هستند) حمایت به عمل می‌آورد؛ حجم زیادی از تصمیمات اصلی سازمان توسط گروه‌ها گرفته می‌شود ازآنجایی‌که گردآوری یک گروه در یک مکان و زمان معین مشکل و هزینه بر است و برگزاری این جلسات گروهی نیز زمان زیادی را می‌طلبد و نتایج تصمیم‌گیری‌ها در حد متوسط است برای رفع این مشکلات از فناوری اطلاعات(IT) استفاده می‌شود. (هنزایی حسینی، 1384)
    2-1-8- تغییر در فرآیندها و ساختار سازمانی از طریق فناوری اطلاعات:
    سازمان‌ها همواره از جوانب مختلف تحت فشار هستند تا تغییراتی در آن‌ها اعمال شود به عبارتی دیگر سازمان‌ها برای انطباق با محیطشان تغییر می‌کنند و هدف نهایی از این تغییر یک مقوله استراتژیک است؛ سازمان از طریق انطباق با محیط می‌خواهند عملکرد بـقاء، رشـد و پیشرفت را تضمین نمایند. از این رو ساختار سازمانی در این رابطه نقشی مهم ایفا می‌کند. وقتی سازمان شکل مـعینی را می‌پذیرد بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد. در این رابطه به خصوص فناوری‌های اطلاعاتی عامل اصلی تغییر محسوب می‌شوند. فناوری‌های اطلاعاتی نه تنها عامل تغییر هستند بلکه خودشان با سرعت رو به رشدی تغییر می‌کنند. به عنوان مثال با گذشت زمان ابزارهایی که سازمان‌ها جهت انجام امور جاری استفاده می‌کنند تغییر می‌کند، هم اکنون شاید به سختی بتوان سازمانی را یافت که از دستگاه نمابر و رایانه جهت انجام امور جاری خود بهره نبرد.پیشرفت در فناوری اطلاعات بدان معنی است که اطلاعات بیشتری در سازمان‌ها ایجاد شده و گردش آن نیز سریع‌تر بوده است. بسیاری از فرآیندهای دستی قدیمی به طور کامل مکانیزه شده‌اند، این تحولات موجب تغییرات مهمی در ساختار شغلی و تخصصی پرسنل شده است. همان‌طوری که در مبحث «نقش فناوری اطلاعات در عملکردهای مدیریت منابع انسانی» ملاحظه نمودید در جهت تغییر بسیاری از فرآیندهای قبلی و انجام کارها از طریق رایانه و شیوه های جدید، فناوری اطلاعات نقش به سزایی را ایفا می‌نماید.
  • این نوشته در آموزشی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.